کد مطلب : ۱۰۹۸
plusresetminus
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به لزوم آغاز پروژههای شهری ، گفت: پروژه‌های شهری کرج در پیچ و خم طراحی متوقف شده است.
پروژه‌های شهری کرج در پیچ و خم طراحی متوقف شده است
  به گزارش صدای صنعتگر، حسین مهاجری در نطق پیش از دستور یکصد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به موضوع نظام برنامه ریزی، طراحی فنی و اجرای پروژه های عمرانی اشاره و اظهار داشت: بیش از صد سال از تاسیس شهرداریها با هدف ارائه خدمات به شهروندان می‌گذرد، تنوع وظایف اختیارات و تکالیف و نوع نگاه به شهر به عنوان یک پدیده در حال رشد، تغییر کرده است. تغییر تفکر و نوع نگاه شهرسازی و معماری برای ایجاد فضاهای خلاق، نوآور با معماری نوین و هدفمند می تواند خالق فضاهای شهری نشاط آور، جذاب و پویا باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: در این راستا فقدان برنامه بلند مدت، کوتاه مدت بعنوان برشی از آن، مجموعه مدیریت شهری (شورا و شهرداری) را با توجه به مسائل و مشکلات درگیر با مسئله شهر و تحقق آرمان های نوین شهری در ایجاد شهرسازی برآمده از نیازهای شهروندان را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ از همه مهمتر، نبود یک نظام برنامه ریزی، طراحی فنی و اجرای پروژه های عمرانی تعریف شده در برنامه سالیانه بودجه این نگرانی را دو چندان کرده است.
مهاجری خطاب به شهردار کرج تصریح کرد: دو ماه از سال گذشته و هنوز هیچ کدام از پروژه ی عمرانی شروع نشده که بماند، بلکه گویا در پیچ و خم طراحی پروژه متوقف شده است.
وی تاکید کرد: آقای شهردار عدم وجود فرآیند منسجم و نظامند در تهیه مطالعات از امکان سنجی پروژه تا طراحی فاز یک پروژه و برآورد ریالی آن قبل از تعریف و اشغال ردیف بودجه های شهرداری در حوزه های مختلف شهرداری کرج نشان از نبود نگاه تعاملی، تحولی و علمی آینده نگر بعنوان حلقه مفقودی تعریف پروژه ها در نظام برنامه ریزی شهرداری است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: باید بدنبال نظام مند کردن کلیه فرآیندهای شهرداری از پروسه نیاز سنجی، طراحی تا اجرا و انطباق پروژه ها با سیاست ها و مصوبات بالادستی و خواست شهروندان فهیم بود، در همین راستا ضروریست بخش های مختلف تاثیرگذار در مراحل گوناگون زایش پروژه تا بهره برداری؛ شناسایی و با ارتباطات میان بخشی و تعاملی، شکل اصولی و هدفمند به خود بگیرد و از فعالیت های موازی و غیر مرتبط پرهیز و با استفاده حداکثری از ظرفیت های تخصصی و توانمند نیروهای کارآمد موجود شهرداری به بالاترین شتاب ممکن در تحقق برنامه های مدیریت شهری رسیده و در انتها آثار ارزشمندی در چهره و سیمای شهر به نمایش گذاشته شود.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcj.hevfuqeyosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما