کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خدمات رسانی و تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی اشتهارد با سرعت بیشتری انجام شود

14 اسفند 1399 ساعت 11:07

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه نصب تابلوهای علائم نشان دهنده مسیر دسترسی به نقاط صنعتی استان در آزادراه غدیر توسط راهدداری عملیاتی شود، گفت: خدمات رسانی و تامین زیرساخت‌ها در شهرک های صنعتی شهرستان استهارد با سرعت بیشتری انجام شود.


به گزارش صدای صنعتگر، جهانگیر شاهمرادی در هفتاد وهفتمین نشست شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به مسئله تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی کوثر اظهارداشت: هنگام انتقال نواحی صنعتی مانند کوثراز جهاد کشاورزی به شرکت شهرکهای صنعتی، یکسری خدماتی در گذشته در آن نواحی وجود داشته است که واحدهای صنعتی هم می‌توانند از آن خدمات بهره مند شود.

وی افزود: ارائه هرگونه خدمات جدید در نواحی صنعتی تغییر یافته به شهرک‌های صنعتی به محض ایجاد بر اساس قیمت تمام شده و مطابق با محاسبه متراژ از واحدهای صنعتی اخذ می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با این توضیح که در حال حاضر طبق آخرین محاسبات انجام شده هر واحد صنعتی با متراژ حدود 3 هزار متر در شهرک صنعتی کوثر برای اتصال به تصفیه خانه فاضلاب باید بالغ بر 27میلیون تومان هزینه پرداخت کند، بیان کرد: از شرکت شهرکهای صنعتی و مدیران مربوطه در این حوزه درخواست می شود که در آستانه سال تخفیف حدود 7 میلیون تومان در مورد پرداخت هزینه اتصال به فاضلاب شهرک برای هر واحد صنعتی لحاظ کنند.


وی با تاکید بر اینکه بعد از خروج شهرک‌های صنعتی استان البرز از جمله کوثر و امید البرز ازمصوبه شعاع 120 کیومتری پایتخت استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی استان ایجاد شده است، افزود: به همین دلیل نیاز است که خدمات رسانی و تامین زیرساخت‌ها در شهرک های صنعتی شهرستان استهارد با سرعت بیشتری انجام شود.

شاهمرادی در ادامه عنوان کرد: مذاکرات لازم با شرکت آب منطقه ای استان انجام شده تا هر چه زودتر چاه‌های آب جدید برای شهرک صنعتی کوثر خریداری شود.

وی ادامه داد: در آستانه سال جدید از حدود 200 قرارداد معنعقد شده در قاز توسعه ای کوثر بیش از 130 مورد آماده بهره برداری است و به یقین واحدهای صنعتی مستقر در این محل نیاز به تامین زیرساخت‌ها از جمله حفر چاه جدید دارند.

وی با تاکید بر اهمیت انجام پروژه خط انتقال پساب از کرج تا شهرک صنعتی کوثر بیان کرد: در این مورد شرکت آب منطقه ای طبق برنامه زمان بندی شده عمل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه حدود ۱۴۰ لیتر بر ثانیه حداکثر میزان آبی است که در حال حاضر شهرک صنعتی کوثر در اختیار دارد، گفت: تعداد چاه‌های آب موجود در این شهرک هم ۹ حلقه است،  مشکل این است که حجم این چاه های  آب پایدار نیست و گاهی کاهش می یابد.

شاهمرادی در بخش دیگری در مورد تامین برق مورد نیاز شهرک‌های صنعتی استان هم نوضیح داد: برای راه اندازی فاز توسعه ای شهرک کوثر و همچنین امید البرز در زمینه برق رسانی نیاز به تخصیص سهمیه است.

وی با اشاره به بازدیدی که چندی پیش به همراه استاندار البرز از شهرک صنعتی کوثر انجام شده است، اضافه کرد: بلوارهای اصلی واقع در این شهرک که در مسیر افتتاح واحدهای صنعتی جدید است، باید هرچه زودتر آماده سازی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تشریح کرد: اقدامات لازم در مورد انعقاد قرارداد استقرار واحدهای صنعتی جدید در شهرک امید البرز هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آزاد راه غدیر(چرم شهر- آبیک) نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه دارد،افزود: نصب تابلوهای علائم نشان دهنده مسیر دسترسی به نقاط صنعتی استان در آزادراه غدیر توسط راهداری عملیاتی شود.

شاهمرادی در پایان تاکید کرد: تا شروع سال جدید فرصت آنچنانی باقی نمانده است و باید راهکاری برای کنترل سیلاب هایی داشته باشیم که ممکن است به سمت شهرک صنعتی کوثر روانه می شود، این مسئله باید در اسرع وقت رسیدگی شود.


کد مطلب: 244

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/244/خدمات-رسانی-تامین-زیرساخت-ها-شهرک-های-صنعتی-اشتهارد-سرعت-بیشتری-انجام-شود

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir