کد مطلب : ۲۸۸
plusresetminus
صدای صنعتگر- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه استان البرز ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری صنعتی دارد، گفت: انتظار ما این است که این فعالیت با حمایت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رونق یابد.
درخواست رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری / گردشگری صنعتی در البرز مورد حمایت قرار گیرد
 به گزارش صدای صنعتگر، پرهام رضایی  در دیدار با دکتر علی اصغر مونسان  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که با حضور یداله مالمیر نایب رئیس اتاق البرز و شادی حاضری عضو هئیت ریسه از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان البرز در محل این وزارتخانه برگزار شد با تبریک سال 1400 اظهار داشت : سال گذشته روزهای پرچالشی را سپری کردیم، امیدواریم که سالجاری با سال قبل متفاوت باشد.
 وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از 3500 واحد صنعتی در البرز، گفت: البرز قطب تولید دارو و صنایع غذایی کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه صنایع بزرگ و توانمند زیادی در استان البرز فعال است، افزود: این ظرفیت‌های ویژه صنعتی در البرز فرصتی خوبی برای پایه ریزی گردشگری صنعتی در این استان است.
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری در البرز علی رقم همه اقدامات انجام شده مغفول مانده است از ضرورت توجه به برگزاری تورهای گردشگری در قالب بازدیدهای تجار و هیات‌های داخلی و خارجی از ظرفیت های صنعتی البرز سخن گفت .
رضایی ادامه داد : در حال حاضر تلاش‌های درخور و شایسته ای توسط مدیرکل میراث فرهنگی استان برای تقویت این حوزه و حضور توانمندتر فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری انجام شده است.
وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا در یک سال قبل ضربه سنگینی به اقتصاد وارد کرد، از طرفی دید مردم نسبت به مقوله هایی مانند فرهنگ در حال تغییر است و باید تمهیداتی اندیشید تا در قالب آن با مشارکت و ورود بخش خصوصی، میراث فرهنگی و گردشگری ایران حفظ شود.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت توجه به اصلاح قیمت گذاری  صنایع دستی تولید کشورمان در راستای کمک به فعالان این عرصه، افزود: در این زمینه استفاده از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در دوران همه گیری کرونا فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی ایرانی است.
وی عنوان کرد: مدل تجارت در دنیا در حال تغییر است؛ در نتیجه مدل کار در دو حوزه میراث فرهنگی و صنایع نیز باید بر این اساس تغییر کند.

دیدار نوروزی هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان البرز با دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری

طی یک دیدار نوروزی رئیس و برخی از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز با وزیر میراث فرهنگی گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری در جریان دیدار رئیس و برخی از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز با دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در محل وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی یک نهاد اجرایی نیست اما یک بازوی مشورتی برای بخش دولتی است ، اظهار داشت : در گذشته موفقیت‌های چندانی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان حاصل نشد اما با حضور مدیرکل کنونی این مجوعه وضعیت بهتر از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه تولیدات و صنایع دستی شاخص در استان البرز نیازمند توجه و حمایت بیشتر است، افزود: هنرمندان مطرح و شاخص در البرز تولیدات صنایع دستی ارزنده ای تاکنون ارائه کرده اند، اما متاسفانه این تولیدات و صنایع دستی شاخص به درستی شناسایی و معرفی نشده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی استان البرز با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی بیان کرد: خیلی از هنرمندان برای شرکت و حضور در چنین نمایشگاه‌هایی از توانایی مالی کافی برخوردار نیستند و باید حمایت شوند، به عنوان نمونه از آنها دعوت شود تا به عنوان عضو افتخاری در چنین عرصه‌هایی حضور یابند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پتانسیل‌های گردشگری نهفته در دل روستاهای استان البرز افزود: متاسفانه این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

حاضری با بیان اینکه رفع مشکلات گردشگری و صنایع دستی از طریق همکاری ارگان‌های دولتی با بخش خصوصی لازم است، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به روزهای کرونایی و آسیب‌هایی که تخت تاثیر شیوع این بیماری به فعالان حوزه گردشگری وارد شده است، باید با برنامه ریزی بیشتری چگونگی نحوه فعالیت‌ها در این حوزه پایه ریزی شود.

انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcbuwb5prhbw.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما