کد مطلب : ۲۸۹
plusresetminus
صدای صنعتگر-رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از معضلات مهم کلانشهر کرج شیوه و رویه جمع آوری و روند رو به رشد تولید زباله می باشد که نیازمند مدیریت اصولی و بهینه است.
عدم مدیریت صحیح در نحوه جمع آوری زباله ها باعث خسارت به شهر شده است
به گزارش صدای صنعتگر، عباس زارع در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از نحوه جمع آوری زباله از سطح شهر اظهار داشت: با بررسی عواملی مانند شیوه جمع آوری زباله ها توسط پیمانکاران و زباله گردها در ساعت تعیین شده باید روش و شیوه مناسبی را برای بهبود وضعیت مدیریت جمع آوری و کوتاه کردن دست زباله گردها در این کلانشهر اتخاذ کرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه محیط برای زباله گردها نا امن شود، افزود: ساعت جمع آوری زباله ها توسط پیمانکاران ساعت 9 شب تا 5 صبح تعیین شده که اصلاً ساعت مناسبی برای جمع آوری نیست و بایستی ساعت جمع آوری زباله کوتاهتر شود تا معضل این حوزه کاهش یابد.

زارع با اشاره به جمع آوری سطل های آهنی زباله جنب ساختمان های مسکونی بیان کرد: باید با رعایت ملاحظات بهداشتی و زیست محیطی از جمله کنترل و نحوه جمع آوری زباله ها گام موثری را در حفظ محیط زیست شهری برداریم. اکنون هیچ ناظری برای این موضوع نیست و ضرورت دارد ساختاری به وجود بیاید تا در هر منطقه یک ماشین گشت نظارت بر جمع آوری زباله ها نظارت داشته باشد.

وی  با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح و نظارت در نحوه جمع آوری باعث خسارت به شهر شده است، یادآور شد: شیوه جمع آوری زباله نشان از عدم موفقیت در اجرای این طرح است و با این کار حضور زباله گردها نیز در سطح شهر افزایش یافته است.

شهرداری کرج با الگوبرداری از تهران به دنبال روش های جدید مدیریت پسماند باشد

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: نحوه مدیریت پسماندها در شهر ناخوشایند است و باید از اجرای کلیات طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران الگوبرداری شود.

 غدیر مهدوی در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج به کلیات طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: شورای شهر تهران در برنامه پنجم توسعه، شهرداری را مکلف کرده است که نسبت به تهیه طرح جامع پسماند این کلانشهر اقدام کند در این راستا از معاونت خدمات شهر درخواست می شود تا پس از مطالعه، طرح فوق را به مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر تحویل دهد تا  اگر این طرح قابلیت دارد بومی سازی شود.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: این طرح توسط دانشگاه تهران بررسی و با پشتوانه کارشناسی و مطالعاتی عمیقی ارائه و پیوست آن در ۲۰ مجلد ارائه شده است.

مهدوی بیان کرد: شناسایی پسماند مسکونی و غیرمسکونی، تفکیک از مبداء، ذخیره‌سازی و جمع آوری، بهسازی سایت آرادکوه، بهینه‌سازی ایستگاه انتقال، مدیریت پسماند هنگام ساخت، بهسازی سایت آبعلی، مدیریت پسماندهای پزشکی بی‌خطر شده، مدیریت پسماند حجیم، پسماندهای جزویژه، مدیریت پسماند فضاهای باز و کاهش از مبداء از جمله اهداف و موضوعات اصلی این طرح هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ان شاء الله پس از بررسی طرح از شهرداری درخواست می شود تا در غالب لایحه تحویل شورای شهر شود و پس از تصویب در کرج بومی سازی و اجرا گردد.

مدیریت شهری گزارش جامعی از نحوه جمع آوری زباله و نتایج مطالعات آلودگی هوا ارائه دهد

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری گزارش جامع و کاملی از نحوه جمع آوری زباله و نتایج مطالعات آلودگی هوا به کمیسیون محیط زیست ارائه دهد.

 حسین محمدی در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر که با حضور اعضاء کمیسیون و معاون خدمات شهری شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری سال گذشته طرحی را اجرایی کرد که بر اساس آن مخازن کوچک فلزی و سطل های زباله در ورودی ساختمان ها، کوچه ها و معابر شهر جمع آوری شد که موجب نارضایتی شهروندان گردید.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: جمع آوری زباله ها در برخی از محله های کرج با واکنش شهروندان همراه شده که نشان از عدم نظارت مسئولان شهرداری بر شیوه جمع آوری زباله ها دارد و باعث بهم ریختگی وضعیت سیمای شهری و محیط زیست، افزایش معضل زباله‌گردی، پاره شدن کیسه‌های زباله توسط افراد و حیوانات، جاری شدن شیرابه و انتشار بوی نامطبوع، افزایش جمعیت حشرات موذی و معضلات بهداشتی در محلات شده است.

محمدی با بیان اینکه در بحث زباله با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: طی گزارش ارائه شده توسط کارشناس خدمات شهر پیشنهاد می شود تمام برنامه های حوزه محیط زیست در قالب جدول تقسیم بندی و شرح وظایف آن تعریف شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج بیان کرد: متاسفانه در طول چند سال گذشته نگاه مدیریتی به حوزه محیط زیست وجود نداشته تاکید می شود به مقوله محیط زیست پیش از گذشته رسیدگی و مدیریت شود.
https://sedayesanatgar.ir/vdccaoqi82bq4.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما