کد مطلب : ۲۹۲
plusresetminus
صدای صنعتگر- رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: چند نوع نازیبایی و آشفته بصری در شهر وجود دارد که یکی مربوط به نما و معماری ساختمانها است و همین طور روش های مختلف تبلیغاتی که نوعی آشفتگی ایجاد کرده و همین طور خلاء استفاده از المانها و ابزارهای هنری و نورپردازی نیز احساس می شود.
چهره کرج باید با هنر و معماری اسلامی زیباسازی شود/
به گزارش صدای صنعتگر، اکبر سلیم نژاد در حاشیه جلسه کمیسیون هنر و ارتباطات اظهار داشت: در بحث ساماندهی بصری شهر به اندازه کافی جلسه برگزار شده و سخنرانی صورت گرفته است، اکنون وقت عمل است و زیباسازی شهری نیز به معنای کارِ سلیقه ای نیست بلکه از مبلمان شهری گرفته تا نحوه ساماندهی تابلوها از سطح شهر باید مطابق با آیین نامه و دستورالعمل صورت پذیرد.

وی افزود: متاسفانه چهره کرج و همین طور پیاده روها برای شهروندان جذابیتی ندارد؛ نماهای ساختمانها و رنگ های دیوارها و تبلیغاتی که طی سالهای قبل رشدی قارچ گونه داشته اند، آرامش را از مخاطب سلب می کند و در مجموع شهر در قابِ زیبایی قرار نگرفته است و از مهمترین دغدغه ها نیز زیادی تابلوها و استندها می باشد که باید ساز و کار منسجمی برای ساماندهی آنها برقرار شود.

این مسئول تصریح کرد: نباید به شهر نگاه تجاری داشته باشیم، برای مثال نقاط پرتردد و ویترین های شهری به جای پایه های تبلیغاتی باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد، در شهر نیاز به استفاده از ابزارهای خوشنویسی داریم، نصبِ مجسمه ها و المانها، نورپردازی و رنگ آمیزی های شاد، تلفیقی از سنت و مدرنیته برای ایجاد حالِ خوب در شهروندان و ساماندهی اماکن تاریخی.

سلیم نژاد گفت: شهروند از لحظه ای که خانه را ترک می کند با تراکت های تبلیغاتی روبه رو می شود تا به خیابانهای اصلی می رسد که آنجا هم مملو از بنر و داربست و آلاینده های صوتی و بصری است، در حالی که نیاز روحی مردم چیز دیگری است و می خواهند شهر را در قابِ هنر و معماری اسلامی تماشا کنند و جلوه هایی از هویت و فرهنگ و مذهب و باورهای دینی و اسلامی خود را در نقاط شهر شاهد باشند که این طور نیست.

رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه مناطق باید بودجه فرهنگی خود را به درستی استفاده کنند و واحدهای زیباسازی نیز باید عملکرد منسجم تری داشته باشند، اظهار کرد: اگر خواستار جلبِ رضایت مردم هستیم، آنها بیشتر از پل و بزرگراه خواهان حذف آشفتگی بصری از چهره شهر هستند و این مهم باید در دستور کار سال جاری مدیریت شهری قرار بگیرد.

بهم ریختگی و نابسامانی سیمای کرج برطرف شود

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج گفت: سیمای کرج شهر به هم ریخته ای و آشفته را تداعی می کند و بایستی نابسامانی های آن هر چه سریعتر برطرف شود.

 محمدحسین خلیلی اردکانی در هجدهمین کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج که با حضور اعضاء کمیسیون، مدیران مناطق و روسای سازمان های سیما، منظر و فضای سبز و سازمان فرهنگی ورزشی و‌ اجتماعی شهرداری با موضوع اصلاحیه آیین نامه تبلیغات محیطی برگزار شد، اظهار داشت: با نگاه به دورنمای چهل سال گذشته کرج و قرار گرفتن آن در مسیر چندین استان کشور و وجود قومیت های مختلف بهم ریختگی به وجود آمده که باید ساماندهی و برای رفع آن همه نهادها کمک کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج به آشفتگی و نابسامانی بصری تبلیغات این کلانشهر اشاره کرد و افزود: با عبور از کوچه‌ و خیابان‌های شهر با تابلوهای متعدد شهری روبه ‌رو می‌شویم که زیاد هم زیبا و خوشایند به نظر نمی‌رسند و این امر ضرورت ساماندهی و ارائه و آرایش صحیح تابلوهای تبلیغاتی در محیط شهری را نشان می دهد.

خلیلی اردکانی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به تعداد زیاد نیرو در مناطق شهرداری، یک نفر در هر منطقه معرفی و پیگیر ساماندهی سیمای شهر شود، ایجاد ضوابط و مقررات در ساخت و نصب تابلوها نیز در بهبود اوضاع شهر مؤثر است و باید برای تابلوهای شهری الگویی در نظر گرفت و مطابق با آن رفتار کرد.

نازیبایی‌های بصری شهر جمع‌آوری و ساماندهی ‌شود
رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه کسی در کرج دلش به حال سیمای شهر نمی‌سوزد، گفت: نازیبایی‌های بصری شهر و تبلیغات محیطی با متولی گری شهرداری رفع و ساماندهی ‌شود.
 عباس زارع در هجدهمین کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضاء کمیسیون، مدیران مناطق و روسای سازمان های سیما، منظر و فضای سبز و فرهنگی ورزشی و‌ اجتماعی شهرداری با موضوع اصلاحیه آیین نامه تبلیغات محیطی برگزار شد، اظهار داشت: تابلوهای تبلیغاتی که بیشتر مربوط سایر نهادها و ارگانهاست و فضایی از سطح شهر را اِشغال کرده اند و ساماندهی آنها از مطالبات شهروندان است، باید جمع آوری شوند.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به وجود برخی تابلوهای آلاینده در شهر، افزود: وقتی در میدان آزادگان یا میدان هفت تیر قرار می‌گیریم، حالمان از وضعیت ظاهری و سیمای شهر به هم می‌خورد و متاسفانه هیچ نظارتی بر آنها نیست و برای جمع آوری آنها ملاحظه کاری شده است.

زارع با بیان اینکه هیچ شهری در کشور به اندازه کلانشهر کرج آشفتگی بصری ندارد، تصریح کرد: برخی تابلوهای آلاینده بر خلاف ضوابط آیین‌نامه هنوز بر سر مغازه‌ها و حتی پشت بامها نصب است و تاکنون برای جمع‌آوری آن‌ها ورود ‌نشده است و تاکنون تابلوهای اضافه خیابان‌ها، باغچه‌ها و پیاده‌راه‌ها جمع‌آوری نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه باید مدیران ارشد استانی پای کار باشند، تاکید کرد: عملیات اجرایی این طرح شامل جمع آوری تابلوهای مستهلک و خطرساز در معابر و پیاده روها، تابلوهای نماها که زمینه ساز بروز خطر برای شهروندان و آسیب به سیمای شهری هستند، حمایت و همکاری نهادهای مربوطه قابل انجام است.
 
https://sedayesanatgar.ir/vdcgrx9x4ak9y.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما