کد مطلب : ۳۱۱
plusresetminus
صدای صنعتگر- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به مشکلاتی که صنعتگران با صندوق توسعه ملی دارند، گفت: بخشنامه‌های ستاد تسهیل و مصوبات آن به درستی از سوی نهادهای مسئول اجرا نمی شود.
بخشنامه‌های ستاد تسهیل و مصوبات آن به درستی از سوی نهادهای مسئول اجرا نمی شود

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز،‌ محسن امینی در نشست هم اندیشی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان البرز بیان کرد: مواردی که از سوی فعالان اقتصادی استان در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع دارویی، خودرویی و غذایی مطرح می‌شود، در تمامی حوزه ها وجود دارد.
وی با اشاره به کمبود مواد اولیه ای به نام "پت" که مورد نیاز بسیاری از صنایع است، افزود : اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی که در البرز فعالیت دارند و در تلاش هستند که مواد اولیه مورد نیاز خود را تولید کنند، با موانعی مانند مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری از پایتخت مواجه هستند و این مسئله ادامه دار در اواخر عمر دولت کنونی هم حل و فصل نخواهد شد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان البرز در ادامه با اشاره به مشکلاتی که صنعتگران با صندوق توسعه ملی دارند، افزود: مگر می شود برای یک پروژه ریالی و طرحی که هنوز به تولید نرسیده و واردات ماشین آلات آن بر مبنای ارز محاسبه می شود، ارز دو هزار و ۵۰۰ هزار تومانی دریافت کرد آن وقت باز پرداخت آن به دولت یکساله و بر مبنای ۳۰ هزار تومان باشد.
وی با اشاره به اینکه حدود چهار سال است که بخشنامه‌های ستاد تسهیل و مصوبات آن به درستی از سوی نهادهای مسئول اجرایی نمی شود، عنوان کرد: حال صنعت و حتی بخش‌هایی  مانند کشاورزی خراب است.
امینی با تاکید بر اینکه البرز قطب کشاورزی در کشور است، گفت: در صادرات میوه و تره بار البرز صادرکنندگان موفقی دارد اما متاسفانه فعالان این حوزه با مشکلاتی مانند واردات کانتینر و یخچال های ویژه حمل بار صادراتی خود مواجه هستند، انتظار ما این است که اقدام موثری برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان حوزه کشاورزی در این زمینه انجام شود.
انتهای پیام/
 
https://sedayesanatgar.ir/vdciczap2t1az.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما