کد مطلب : ۳۸۸
plusresetminus
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه پارک ایران کوچک فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری البرز است، گفت: نمایشگاه صنایع دستی البرز در پارک ایران کوچک راه اندازی شد.
پارک ایران کوچک فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری البرز/ نمایشگاه صنایع دستی البرز در پارک ایران کوچک راه اندازی شد+عکس
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری با اشاره به بازدید اخیری که در مراسم رونمایی از «باغ فرهنگ» کمیسیون ملی یونسکو - ایران در پارک ایران کوچک داشته است، بیان کرد: استان البرز رنگین کمان اقوام است و احداث چنین پارکی که هر گوشه ای از آن بتواند شاخص های استان های مختلف را نمایش دهد به عنوان یک رویکرد فرهنگی و هنری در کرج اجرایی شده است.
 
وی در ادامه افزود: در پارک ایران کوچک آثار تاریخی و هنری، قومیت ها، شخصیت ها، جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، سوغات، آداب و رسوم، زبان، جشن‌ها و یا آیین ها استان های مختلف معرفی شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در ادامه با تاکید بر اهمیت معرفی پیشینه تاریخی و فرهنگ ایرانی به گردشگران خارجی گفت: در شهر کرج و دیگر شهرهای استان بناها و آثار تاریخی وجود دارد که معرفی آن به گردشگران یک ضرورت است.

وی عنوان کرد: صنایع دستی مختلفی به دلیل حضور اقوام مختلف ایرانی در البرز ساخته و عرضه می شود که بدین منظور برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در دستور کار قرار داده شده است.


حاضری در ادامه گفت: صنایع دستی ایرانی یک پتانسیل بالقوه برای معرفی فرهنگ کشورمان است که از نظر اشتغال زایی و کسب درآمد هم یک فرصت مهم اقتصادی برای هنرمندان است. 

در مراسم افتتاح باغ فرهنگ، مسئولان کشوری از جمله وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و همچنین رئیس موسسه فرهنگی اکو حضور داشتند.




 
https://sedayesanatgar.ir/vdcca4q182bq4.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما