کد مطلب : ۳۹۴
plusresetminus
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق البرزبا بیان اینکه قزوین و البرز ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارند، گفت : بومگردی استان‌های البرز و قزوین تسهیل گری شود.
بومگردی استان‌های البرز و قزوین تسهیل گری شود.
به گزارش صدای صنعتگر، شادی حاضری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون گردشگری اتاق البرز با کمیسیون گردشگری اتاق قزوین و انجمن صنایع دستی  اتاق بازرگانی قزوین  که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و رئیس اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز و قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارند.
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق البرز افزود: در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران که اسفندماه ۹۹ برگزار شد، غرفه اتاق بازرگانی البرز مورد اسقبال عمومی بازدیدکنندگان از جمله مسئولان کشوری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه زمینه برقراری تعامل خوب میان اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین برقرار است ، گفت : از طرفی تعامل خوبی هم میان مجموعه میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی قزوین و  فعالان بخش خصوصی این استان در حوزه صنایع دستی وجود دارد و این مسئله کمتر در سطح استان‌ها دیده می‌شود.
حاضری با اشاره به اینکه اقدامات خوب و موثرتری همراه با حمایت همه جانبه برای تشکیل جامعه تخصصی صنایع دستی در استان قزوین انجام شده که در استان‌های دیگر کمتر دیده شده است ، بیان کرد : در جریان این تعاملات مقرر شد که میان انجمن صنایع دستی قزوین و کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های البرز و قزوین اقدامات مشترک و همکاری هایی در قالب امضای تفاهم نامه سه جانبه پیش برده شود.
وی در ارتباط با هدف اصلی از امضای این تفاهم نامه سه جانبه توضیح داد : فعالان صنایع دستی در البرز ، قزوین و دیگر استان های کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید حداقل به حل بخشی از آن کمک کرد.
حاضری با تاکید بر اینکه از زمان شیوع کرونا حوزه گردشگری البرز با زیان    ۱۰۰درصدی مواجه شد، گفت: در حال حاضر تنها    ۳۰درصد دفاتر گردشگری در البرز فعال است و مابقی تحت تاثیر محدودیت‌های ناشی از کرونا تعطیل شده است.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در البرز هنرمندان فرهیخته ای و کاربلدی فعالیت می کنند ، گفت: متاسفانه خیلی از آنها شناخته شده نیستند.
رئیس کمیته صنایع دستی اتاق بازرگانی ایران ، افزود: خوشبختانه با شروع فعالیت مدیرکل کنونی میراث فرهنگی البرز رسیدگی به مسائل و مشکلات فعالان حوزه صنایع دستی استان مورد اهتمام قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی در البرز فعالیت دارند ، عنوان کرد: با وجود شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن‌ بالغ بر ۷۰ درصد مشاغل خانگی همچنان فعالیت دارند و تنها برخی از آنها رشته‌های فعالیتی خود را محدود کرده اند.
حاضری در ادامه بیان کرد: لینک شدن فعالان بخش خصوصی با انجمن‌های صنایع دستی و کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی به ما کمک می کند تا در سطح نمایشگاه‌های گردشگری خارج از کشور در کنار هم حضوری موفق داشته باشیم.
وی بیان کرد: هدف ما از همکاری‌های مشترک این است که  صنایع دستی دو استان البرز و قزوین در سطح این نمایشگاه‌ها نمایش داده شود.
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر البرز گفت: از دیگر اهداف مهم در راستای تعامل میان اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین برگزاری نمایشگاه‌ها، سمینارها و کلاس‌های آموزشی مشترک است.
وی در مورد اهمیت تبادل فرهنگی میان اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین و انجمن‌های تخصصی صنایع دستی در هر دو استان افزود: از دیگر برنامه‌های البرز توسعه گردشگری روستایی و خلاق در البرز به همراه استان قزوین است.
وی گفت: بانوان سرپرست خانوار که در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند نیاز به حمایت دارند و باید راه را برای فعالیت بیشتر این بانوان تسهیل کرد.
در این بازدید از اقدامات شادی حاضری رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر البرز به مناسبت روز جهانی صنایع دستی توسط بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تقدیر شد.
رئیس کمیته صنایع دستی اتاق بازرگانی ایران در این بازدید از یک واحد تولیدی تولید کریستال بازدید  و در جریان تولیدات این واحد صنعتی قرار گرفت.
در این دیدار حاضری با تقدیر از عملکرد فعالان صنایع دستی استان قزوین، گفت : تولیدات فاخری در این مجموعه تولید می شود که برای کشور ارز آوری دارد.
 
انتهای پیام/
 
https://sedayesanatgar.ir/vdcjfxetzuqeh.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما