کد مطلب : ۴۱۸
plusresetminus
رئیس کل ددادگستری استان البرز گفت: برخی از املاک نمایندگان مجلسین قبل از انقلاب به جمعیت هلال احمر در راستای اجرای فتوای امام خمینی (ره) صلح شده ولی تاکنون این یازده املاک شناسایی نشده‌اند.
لزوم شناسایی یازده ملک متعلق به جمعیت هلال احمر در استان البرز

 به گزارش صدای صنعتگر حسین فاضلی هریکندی در «نهمین همایش ادواری مسئولین حقوقی استانی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه جمعیت هلال احمر کشور» که به میزبانی استان البرز در کرج برگزار شد در تبیین نقش و اهمیت اعضای این جمعیت به آیه 32 سوره مائده اشاره کرد و گفت: اقدامات جمعیت هلال احمر یکی از مصادیق این آیه شریفه است که هرکس شخصی را حیات بخشد(از مرگ نجات دهد)مثل آن است که همه مردم را از مرگ نجات داده است و می‌توان این مصادیق را در ماموریت های متعدد جمعیت در مواد دوم و سوم قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر مشاهده کرد.
وی با نقل این جمله رهبر معظم انقلاب که «اهداف هلال احمر با آموزه های و تعالیم اسلامی انطباق دارد» اضافه کرد: هرکس در هرجایی که گرفتار مصائب طبیعی و انسانی می شود اعضای جمعیت هلال احمر با ایثارگری و فداکاری نسبت به کمک اقدام می‌کنند که این از مصادیق «احیاالناس» آیه 32 سوره مائده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه هلال احمر سومین دستگاهی در کشور است که بیشترین میزان اراضی موقوفه واگذار شده را دارد متذکر شد: این نشان دهنده اعتماد مردم به این مجموعه است و خیرین و نیکوکاران در قالب وقف، هبه و صلح، دارایی خود را جهت امورات خیر و عام‌المنفعه واگذار می‌کنند که هم اکنون حدود 4000 ملک در قالب وقف، هبه و صلح در اختیار هلال احمر است.
وی با تاکید بر اینکه باید در استفاده از وقف الزامات و مقررات شرعی و قانونی رعایت شود تصریح کرد: باید قصد و نیت واقف مدنظر قرار گیرد و دقت شود وقف صرفا برای کاری که مشخص شده مورد استفاده قرار گیرد که نقش مسئولین حقوقی در رعایت این ضوابط بسیار مهم است.

شفاف سازی عملکردی جمعیت هلال احمر
عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز با اشاره به اینکه شفاف سازی عملکردها یکی از انتظارات مردمی از دستگاه‌های مختلف است تصریح کرد: در دوره تحول قضایی، تلاش شد عملکرد مجموعه های قضایی در معرض دید عموم مردم قرار گیرد، جمعیت نیز باید در این مسیر اهتمام جدی داشته باشد برای اینکه هرگونه ابهام در خصوص عملکردها توسط مردم به کاهش اعتماد عمومی منجر خواهد شد.
وی یکی از مشکلات دادگستری را تراکم پرونده‌ها بیان کرد و گفت: این انتظار از نمایندگان حقوقی وجود دارد که در قراردادها موارد قانونی را رعایت کنند تا از طرح دعاوی له یا علیه هلال احمر پیشگیری شود.

تغییر در اساسنامه جمعیت هلال احمر
عالی‌ترین مقام قضایی استان با یادوآری تجربه تغییر آیین نامه وکالت پس از حدود 70 سال در دوره تحول قضایی تصریح کرد: گاهی لازم است با توجه به شرایط زمانی، تغییراتی در آیین نامه‌ها و اساسنامه‌ها ایجاد شود که در برخی حوزه‌ها این نیاز در اساسنامه جمعیت هلال احمر احساس می‌شود تا برخی ابهامات و تداخل ماموریت ها برطرف شود.
وی با اشاره به صلح برخی از املاک نمایندگان مجلسین قبل از انقلاب به جمعیت در راستای اجرای فتوای امام خمینی (ره) به دلیل نامشروع بودن حقوق دریافت شده در دوره نمایندگی، تاکید کرد: امروز 11 ملک در استان البرز وجود دارد که با وجود صلح رسمی این املاک به جمعیت، هنوز شناسایی نشده‌اند که ضرورت دارد اقدامات لازم در این مسیر انجام شود.
فاضلی هریکندی از آمادگی دادگستری کل استان البرز جهت پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی مربوط به املاک در اختیار جمعیت هلال احمر در استان البرز در راستای حمایت از حقوق عمومی و بیت المال خبر داد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcgr79t4ak9q.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما