کد مطلب : ۴۳۱
plusresetminus
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه راه اندازی میز سبزی و صیفی حمایت قاطع از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، دستیابی به نتایج مهم در رونق اقتصادی استان و موجب سربلندی اتاق بازرگانی البرز  و مسئولان استانی از حیث توجه به حوزه تولید است، گفت: راه اندازی یک مرکز تخصصی برای مطالبه گری و بیان درخواست‌های تولید کنندگان و صادرکنندکان حوزه کشاورزی البرز یک مطالبه جدی از مسئولان دولتی است.
میز سبزی و صیفی به توسعه و رونق تولید و صادرات محصولات کشاورزی در البرز کمک می کند
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سید احمد میرجلیلی در مورد ضرورت راه اندازی میز سبزی و صیفی در استان البرز اظهار داشت : برپایی چنین میز تخصصی  در استان برای تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان حوزه کشاورزی در البرز می تواند نوید بخش اقدامات مهم از جمله  تسریع در روند صادرات و حل موانع موجود در این زمینه باشد.
وی با اشاره به اینکه میز تخصصی سبزی و صیفی یک مرکز تصمیم گیری در راستای رونق و شکوفایی هرچه بیشتر بخش کشاورزی و توسعه اقتصاد البرز است، گفت: با راه اندازی میز سبزی و صیفی وقتی از فعالان این بخش برای حضور در جلسات دعوت شود با دفاع از عملکرد خود و ارائه پیشنهادات سازنده می توانند زمینه ساز اقدامات موثر باشند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: راه اندازی یک مرکز تخصصی برای مطالبه گری و بیان درخواست‌های تولید کنندگان و صادرکنندکان حوزه کشاورزی البرز یک مطالبه جدی از مسئولان دولتی است و انتظار داریم که نشست‌های میز تخصصی سبزی و صیفی به دلایل مهمی از جمله رونق کشاورزی عملکرد تولید و صادرات در این بخش هر چه زودتر از البرز تشکیل شود.
وی با بیان اینکه راه اندازی چنین مرکزی در البرز زمینه ساز ایجاد آن در دیگر استان خواهد بود ، افزود: رویکرد این تصمیم مهم به جزء حمایت قاطع از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، دستیابی به نتایج مهم در رونق اقتصادی استان و موجب سربلندی اتاق بازرگانی البرز  و مسئولان استانی از حیث توجه به حوزه تولید است.
میرجلیلی با باین اینکه طی سال‌های اخیر همیشه بحث حمایت از تولید و رفع موانع آن به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری مطرح بوده و در نامگذاری شعار سال هم بر آن تاکید داشته اند ، گفت: پرسش من از مسئولان این است که  در این سال‌ها برای بخش کشاورزی چه اقدام مهمی در مورد تحقق حمایت از تولید انجام شده است.
وی ادامه داد: فعالان حوزه کشاورزی در طول این سال‌ها  گندم ، ذرت، دانه‌های روغنی، سبوس و دیگر محصولات تولیدی را با توجه به ضرورت مدیریت مصرف آب تولید کرده اند و تنها قشری هستند که در روزهای گرم و سرد سال با  مشقت و سختی در زمین های کشاورزی مشغول به کار هستند.
نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه طرح مسائلی مانند بازگشت ارزهای صادراتی، فرسودگی ناوگان حمل  محموله‌‌های صادراتی و از طرفی عدم تامین سوخت کافی این کامیون‌های یخچالی و ترانزیت‌ها از مهم ترین دغدغه‌های صادرکنندگان حوزه کشاورزی در البرز است ، افزود: استفاده از کانتینرهای وارداتی به چرخه حمل و نقل ترانزیتی کشور هم برای بازرگانان و تجار این بخش اهمیت بالایی دارد.
وی بیان کرد: اگر در مسئله بازگشت ارزهای صادراتی برای صادرکنندگان حوزه کشاورزی رفع موانع شود، برای خرید مواد اولیه خارجی و ماشین آلات وارداتی مورد نیاز تولید اقدامات بیشتری را انجام می دهیم.
نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز با اشاره به اینکه انتظار ما از مسئولان این است که در تصمیم گیری برای بخش کشاورزی اجازه ندهند که عده ای موجب مانع تراشی و سنگ اندازی  شوند، گفت: ما با کار تولید و تلاش  بی وقفه در این عرصه همیشه پشتیان دولت بوده ایم، انتظار داریم که این رابطه دو سوی باشد و حمایت دلسوزانه و خدمت سازنده از مسئولان دریافت کنیم.
https://sedayesanatgar.ir/vdcbu8baprhbf.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما