کد مطلب : ۴۴۰
plusresetminus
نشست مشترک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با نهادهای مردمی برگزار شد.  در این نشست که با حضور برخی از نهادهای مردمی استان البرز و به دعوت جعفر داراب خانی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد، زمینه توسعه فعالیت های مشترک در قالب «دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه» بررسی شد.
اهمیت مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی
 به گزارش صدای صنعتگر،احمد هنری مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در این نشست ضمن تأکید بر لزوم مدیریت و هم افزایی ظرفیت‌های مردمی در فرآیندهای قضایی؛ گفت: با وجود این دستورالعمل، زمینه ی همکاری های مشترک بین قوه قضائیه و نهادهای مردمی در بستر سامانه مشارکت فراهم شده و سازمان‌های مردم نهادی که تمایل به همکاری با قوه قضائیه دارند می توانند آمادگی خود را در این سامانه اعلام کنند.
در ادامه جعفر داراب خانی با تأکید بر اعلام آمادگی دادگستری استان البرز برای توسعه همکاری های مشترک با نهادهای مردمی در قالب دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه، افزود: این مسیری است که تازه آغاز شده و بدون تردید در فرآیند اجرای آن، نیازمند درک متقابل از پیش نیازها و الزامات آن هستیم.
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در پایان ضمن تأکید بر اهمیت جلب مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی، خاطرنشان کرد:  ان‌شاءالله تأثیرات مثبت این تعامل و مشارکت، آینده ی روشنتری را پیش رویمان قرار خواهد داد.
در این جلسه نمایندگان نهادهای مردمی، به بحث و تبادل نظر پیرامون دغدغه های خود درخصوص موضوع جلسه پرداختند.
گفتنی است معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با تهیه و تدوین 73 برنامة عملیاتی و اجرایی احصاء شده از دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه ابلاغی از سوی ریاست معظم قوه قضائیه به همراه تدوین بیش از 400ریزگام عملیاتی، پایلوت کشوری استخراج این برنامه ها شد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcbugbaprhba.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما