کد مطلب : ۴۷۷
plusresetminus
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه اعمال خاموشی مدت دار بلای تولید در البرز شده است، گفت:  باید راهکاری برای تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی انجام شود.
اعمال خاموشی مدت دار بلای تولید در البرز شده است/ لزوم اجرایی شدن راهکاری برای تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در هفتاد و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز  که در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد با تسلیت ماه محرم ماه عزای حسینی، اظهار داشت: قطعی مدت دار برق در سطح استان البرز به ویژه در  شهرک‌های صنعتی سبب توقف تولید و ضربه به واحدهای صنعتی و تولیدی استان شده است.
وی افزود: در نشست قبلی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی البرز در این مورد خواسته صنعتگران و فعالان اقتصادی را مطرح کردیم اما  این مشکل همچنان برای بسیاری از صنعتگران گرفتاری‌های بزرگی ایجاد کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز بیان کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات امروز در کشور به ویژه البرز با بیش از ۴ هزار واحد صنعتی مشکلات ایجاد شده به دنبال اعمال خاموش‌های مدت دار است.
وی توضیح داد: در نشست استاندار در نشست با وزارت نیرو برای رفع بخشی از این مشکلات تلاش شده است اما هنوز قطعی برق به مدت ۷ تا ۸ ساعت در روز موجب خسارت‌های بالا به واحدهای صنعتی استان شده است.
رضایی ادامه داد: طبق ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار اگر خسارتی ناشی از بروز مشکل در زیرساخت هایی مانند برق به واحدهای صنعتی وارد شود باید این خسارت‌ها از جانب دولت جبران شود، تصریح کرد: در حال حاضر که حجم بالایی از  مواد اولیه واحدهای تولیدی در اثر خاموشی‌های طولانی مدت از بین رفته است چه اقدامی برای پرداخت خسارت به صنعتگران انجام می شود؟
وی با تاکید بر اینکه قطعی مدت دار برق سبب موجی  از نارضایتی در  شهرک های صنعتی شده است، افزود: مکاتبات متعددی از سوی تولیدکنندگان و صنعتگران استان به اتاق بازرگانی ارسال شده و ملاقات های حضوری زیادی در این مورد با صنعتگران داشته ایم.
رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه استاندار و معاون اقتصادی استانداری برای رفع قضیه خاموشی در شهرکهای استان هستند ، گفت:  در این زمينه  باید به راهکار مناسبی دست پیدا کنیم و به نحوی برنامه ریزی شود که سال‌های آینده در چنین روزهایی دچار این مشکلات نشویم.

وی ادامه داد: البرز قطب صنعتی است و واحدهای بزرگ صنعتی زیادی در این استان فعالیت دارد که باید در تمامی زمینه‌ها از جمله زیرساخت‌هایی مانند تامین برق حمایت شوند، البرز پتانسیل سرمایه گذاری در مورد تولید برق با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را دارد.
رضایی افزود: با توجه به وسعت زمین در البرز نیاز است که طبق یک تصمیم ضرب الاجلی در این حوزه ورود کرده و برای استفاده از ظرفیت انرژی‌های های تجدید پذیر اقدام کنیم.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcbuzbaprhbz.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما