کد مطلب : ۴۸۸
plusresetminus
هوش مصنوعی در صنایع مختلف مثل حمل و نقل، بهداشت و غیره در سراسر جهان کاربرد داشته که در این گزارش به کاربرد هوش مصنوعی در این صنایع می پردازیم.
نقش آفرینی هوش مصنوعی در تحول صنایع بزرگ

به گزارش صدای صنعتگر ، جهان به سمت دیجیتالی شدن در حال پیشروی بوده و تمامی عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، متأثر از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و در حال تحول هستند. یکی از این فناوری ها، هوش مصنوعی است که در تمامی صنایع بزرگ و نظام ها مانند نظام پولی‌ومالی، حمل و نقل، بهداشت، کشاورزی و صنایع صوت و تصویر فراگیر، رسانه و سرگرمی کاربرد دارند که در اینجا به برخی از این کاربردها می پردازیم:هوش مصنوعی در صنایع مختلف مثل حمل و نقل، بهداشت و غیره در سراسر جهان کاربرد داشته که در این گزارش به کاربرد هوش مصنوعی در این صنایع می پردازیم.


** هوش مصنوعی در خدمات پولی و مالی
هوش مصنوعی در خدمات پولی و مالی در 4 دسته تعاملی (engagement)، خودکارسازی (automation)، ایجاد بینش (Insights) و استراتژی های سنجش و شکل دهی (Sensing and Shaping strategies) طبقه‌بندی می شود. فرصت‌های کلیدی ایجاد شده توسط این فناوری عبارت‌اند از تعامل شناختی: ارائه خدمات سریع و شخصی سازی شده به مشتریان و تمرکز بر نیازمندی های مشتری و ایجاد تعامل متقابل بین بانک ها و مشتریانشان برای کشف جریان های جدید درآمد؛ خودکارسازی شناختی: خودکارسازی فرآیندهای تصمیم‌گیری انسانی مبتنی بر کشف دانش، پردازش زبان طبیعی، ایجاد قوانین معنایی، استخراج اطلاعات مانند فرم های افتتاح حساب OCR، اسناد KYC (شناسایی هویت مشتری) و پن کارت ها؛ بینش شناختی: تشخیص الگوها و روابط از منابع داده به صورت بلادرنگ، ایجاد بینش های عمیق از ذائقه مشتری و شخصی سازی محصولات و خدمات بانکی توسط تکنیک های هوش مصنوعی؛ استراتژی های سنجش و شکل‌دهی شناختی: ایجاد درک و دانش عمیق از وضعیت شرکت، پویایی بازار و روندهای برهم زننده جهت شکل دادن به استراتژی ها.
** هوش مصنوعی در صنعت حمل و نقل
هوش مصنوعی در صنعت حمل و نقل در حوزه های حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی کاربرد دارد. در بخش جاده ای، استفاده از وسایل نقلیه خودران، مدیریت ترافیک، بهره گیری از پلتفرم‌های اقتصاد مشارکتی نظیر تاکسی‌های اینترنتی و اتصال دیجیتالی وسایل نقلیه سنگین در این صنعت کاربردی است. در بخش هوایی، مدیریت ترافیک هوایی، تحلیل تقاضای بازار، مدیریت مسافران، هواپیماهای بدون سرنشین و پیش بینی مسیر پرواز به خوبی در حال انجام است. در بخش ریلی، خودکارسازی عملیات قطار (ATO) و تعمیر و نگهداری پیشگویانه و در بخش دریایی، ناوبری کشتی و پیش بینی بهترین مسیر حرکت با در نظر گرفتن مصرف سوخت و کاهش زمان انتظار کشتی ها در بنادر از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در این صنعت است.
** هوش مصنوعی در صنعت بهداشت
هوش مصنوعی در صنعت بهداشت، در زمینه تشخیص دقیق و بهنگام بیماری هایی مانند سرطان با تحلیل تصاویر پزشکی، کمک به بیماران برای هماهنگی با برنامه‌های درمان طولانی‌مدت، استفاده از ربات‌ها برای انجام کارهای تکراری، توان‌بخشی، فیزیوتراپی و حمایت از افراد دارای بیماری‌های بلندمدت در بیمارستان و آزمایشگاه‌، شناسایی بیماران، توسعه ربات‌های جراح، کاهش هزینه و زمان تولید دارو از طریق کشف مواد دارویی جدید از کاربردهای تحقیق و توسعه، مراقبت های دوران کهن‌سالی و برنامه‌های آموزشی و حفظ سلامتی افراد با تشویق به الگوهای رفتاری سالم، کاربرد دارد.
یکی از مشهورترین هوش‌های مصنوعی به کار گرفته‌شده در حوزه سلامت «آی بی ام واتسون» است . این هوش مصنوعی امیدی برای درمان دقیق‌تر و موثرتر برای بیماران سرطانی است و آزمایش‌های ژنتیکی را بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از تلاش‌های انسانی تحلیل می کند. همچنین واتسون در کشف داروهای جدید و همچنین شناسایی نشانه‌های داروهای موجود به محققان کمک می کند. IBM قصد دارد از این پلت‌فرم برای آنالیز داده‌های تصویری پزشکی استفاده کند تا توانایی شناخت وضعیت‌ نرمال اعضای سالم بدن را به دست آورد. پس از آن باید قادر به تشخیص بروز تغییرات غیرمعمول در تصاویر اسکن‌شده باشد تا بتواند پزشک‌ را به ناحیه‌ی مشکوک راهنمایی کند. اگر این داده‌ها با سوابق پزشکی هر بیمار تلفیق شود، فرآیند درمان در شرایط بحرانی می‌تواند سریع‌تر و موثرتر باشد.
** هوش مصنوعی در صنعت کشاورزی
• هوش مصنوعی در صنعت کشاورزی، در زمینه مدیریت مزرعه و محصولات کشاورزی، با تقویت نیروی کار انسانی از طریق کنترل ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، کاهش میزان مصرف آفت‌کش‌ها و سموم علف هرز، بهبود کیفیت محصول، تشخیص گونه های گیاهی و پیش بینی عملکرد، موجب افزایش بهره وری شده است. در بخش دامپروری، با کمک به مراقبت از دام و تولید دام؛ در بخش نظارت با تحلیل وضعیت سلامت خاک و بررسی کیفیت محصولات کشاورزی و در بخش اتخاذ سیاست‌های کارآمد با ارائه اطلاعات دقیق هواشناسی، زراعی و اقلیمی، در پیشرفت این صنعت نقش بسزایی دارد.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcd2j0o6yt0j.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما