کد مطلب : ۵۰۲
plusresetminus
جابجایی عجیب مرزهای خدمت رسانی، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی را از ریل خارج کرده است. 
سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی از ریل خارج شده است  
به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر کرج، بازار روز های میوه و تره بار که این روزها فقط نام آن، وظیفه اصلی خدمت رسانی و ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به شهروندان را یدک می کشند، محلی بود که این بار زیر ذره بین شورای شهر کرج قرار گرفت. بازارهایی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و از درون بار مسئولیتی به جز وظایفش را به دوش می کشد.
بازار روزها را از مردم نگیرید 
علیرضا رحیمی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج به همراه عمارایزدیار رییس کمیسیون شهر هوشمند و حمید دانشی کهن سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاورزی شهرداری کرج در بازدیدی که از تعدادی بازار روز ها داشت بر ضرورت ایجاد بازارهای بیشتر در سطح شهر تاکید  و با اشاره به اینکه بازار ها سرمایه شهر هستند، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، ضروری ترین دغدغه شهروندان، تهیه اقلام مورد نیاز با قیمت مناسب و کیفیتی مطلوب و ضروری ترین دغدغه شهرداری، ایجاد درآمد برای توسعه خدمت رسانی است آنهم با قانون مربوطه که تسهیل گرست.
وی تصریح کرد: این در حالی است که طی سالهای اخیر نه تنها شاهد بازار میوه و تره بار نبودیم بلکه مشاهده کردیم که کارکرد برخی آنها خارج از وظایف محوله سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی گشته و این خارج شدن از ریل خدمت رسانی به جهت حدود 8/1میلیون نفر شهروند است.
رحیمی ضمن یادآوری این موضوع که شهرداری کرج محل هایی با عنوان فرهنگسرا جهت ترویج فرهنگ  و رشد اجتماعی در زمینه های مختلف را دارد و اقدامات فرهنگی باید از سوی متولیان مربوطه مدیریت و راهبردی و حمایت شوند.
نایب رئیس شورای شهر کرج، از تبدیل بازار روز سیب به مرکز ساماندهی و نمایشگاهی مشاغل خانگی انتقاد و بیان کرد: فعالیت مشاغل خانگی به نوعی تولید خانگی و اقدامی فرهنگی به شمار می رود 
رحیمی افزود: هرچند سازمان میادین از دهه هشتاد از ریل خارج شده و تا حدی که واگنی برای آن جا نگذاشته اند دیری است خبری از رقابت مغازه های سطح شهر با بازارهای روز در ارائه محصولات با نرخ مناسب نیست و این خود معضلی بزرگ است که باید به آن توجه شود.
نایب رئیس شورای شهر کرج از دیگر وظایف سازمان ساماندهی مشاغل شهری به بازگرداندن این سازمان به ریل خدمت رسانی مطلوب، ایجاد درآمدهای پایدار و کسب رضایت مردم اشاره کرد و افزود: این امر محقق نخواهد شد مگر با همتی مضاعف از سوی متولیان مربوطه.

مدیریت شهری از رونق مشاغل و تولیدات خانگی حمایت می کند
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت توجه به مشاغل و تولیدات خانگی، اظهار داشت: مدیریت شهری از رونق این مشاغل حمایت می کند.
به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر کرج ،علیرضا رحیمی به اتفاق عمار ایزدیار رییس کمیسیون شهر هوشمند و حمید دانشی کهن سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاورزی شهرداری کرج از بازار روز سیب و مشاغل خانگی مستقر در این بازار بازدید نمود و گفت: مدیریت شهری کرج این آمادگی را دارد که فضایی مناسب، فرهنگی و دارای امکانات مورد نیاز برای این مشاغل را فراهم کند.محیط کار برای این مشاغل باید فضایی فرهنگی با وسعت زیاد باشد.والزامی است این موضوع با متولی گری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری احصاء و حمایت و تصمیم گیری شود.
وی در ادامه توسعه کار مشاغل خانگی در ابعادی گسترده را در تشویق متولیان مشاغل خانگی به خودکفایی بیشتر و ترغیب آنان به ارایه محصولات با تنوع و کیفیت بهتر موثر دانست.
نایب رئیس شورای شهر کرج اضافه کرد: همچنین تولید کنندگان با ایجاد تنوع در محصولات خود می توانند فضایی رقابتی در بازار فروش خود ایجاد کنند، که این امر موجب پیشرفت آنان در عرصه تولید و افزایش درآمد نیز خواهد شد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcakunm149nw.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما