کد مطلب : ۶۳۲
plusresetminus
رئیس پارم علم و فناوری گفت: به  فناورانی که توانایی  جذب منابع مالی را دارند قول می دهیم که حمایت های لازم از آنان دریغ نخواهد شد.
صندوق پژوهش و فناوری استان گره گشای منابع مالی پژوهشگران
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز ، مهندس  مهدی عباسی  رئیس پارک علم و فناوری البرز در حاشیه بازدید از نمایشگاه  فن بازار هفته پژوهش و فناوری ضمن تشکر  از حضور ، همراهی و همکاری فعال  واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان ، اظهار کرد:   ازهمکاران خود در پارک  علم وفناوری البرز، که امسال با تمام محدودیت هایی که وجود داشت( آنهم پس از وقفه طولانی به دلیل پاندمی  ویروس کرونا) زحمات فراوانی کشیدن و با  حضور فعال خود  توانستند در حد توان، این نمایشگاه را برگزار کنند، تشکر ویژه دارم.
دبیر نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز با بیان این مطلب که، تلاش همه جانبه  در راستای تجمیع شرکت های برتر حوزه های مختلف  در سطح استان، آن هم  در مجموعه دانشگاه خوارزمی بود، گفت: همانطور که بارها اعلام کردم، هدف از برگزاری نمایشگاه ها درهفته پژوهش و فناوری قطعا ترویج فرهنگ پژوهش، تشویق پژوهشگران  وبرقراری ارتباط میان فناوران و ایجاد بستر مناسب برای تجاری سازی محصول و یافته های پژوهشی و فناوری است.
"انتظار ما از دستگاه های اجرایی استان به جهت آشنایی با فناوران و ایجاد بستر مناسب خیلی بیش از این بود" موضوعی بود که رئیس پارک علم و فناوری البرز به آن اشاره داشت و تصریح کرد: قبل از هر چیز، تشکر  می کنم از سازمان جهاد کشاورزی استان که در نمایشگاه با تازه ترین یافته های خود در حوزه کشاورزی  حضور فعال داشتند.
 هرچند انتظارمی رفت سایر دستگاه های اجرایی نیز حضور پررنگی داشته باشند. به ویژه دستگاه هایی مانند سازمان آموزش و پرورش،  آن هم به دلیل آشنایی دانش آموزان با حوزه های فناوری، اما به هر دلیلی ( امید می رود دلیل منطقی داشته باشند)، از حضور فیزیکی خود داری کردند .
مهندس عباسی خاطرنشان کرد: اما در کل ما به  عنوان مسئول پارک علم و فناوری استان یادآوری این نکته ضروری است که اگر یک  خروجی (واحد فناور و یا یک هسته ) بتواند  مسیری فراهم شود که که منجر به ایجاد اشتغال پایدار در یک شرکت شود برای ما کفایت می کند. امید این می‌رود در سال های آتی شاهد این باشیم با حمایت هایی  که از جنبه های مختلف  (شاید تنها یکی از جنبه ها مالی باشد) از واحدهای فناور و هسته ها داریم ، شاهد رشد اقتصاد استان به ویژه در حوزه های پتانسیل دار استان باشیم .
مهندس عباسی بخش دیگر سخنان خود را معطوف به  صندوق پژوهش وفناوری استان سوق داد  و تصریح کرد: برای دستیابی به خروجی بهتر از واحدهای فناور و شرکت های پارکی ضروری است شرایط در تمام زمینه ها برای آنان  فراهم شود. 
وی درادامه اذعان اشت: در سال های گذشته با توجه به پتانسیل بالایی که استان البرز در جنبه های مختلف داشت متاسفانه  فاقد یک نهاد مالی مستقل بود و این موضوع برای استان یک ضعف تلقی می شد. لذا فناوران ، شرکت های دانش بنیان و هسته های پارک مجبور بودند از استان هایی غیر از استان متبوع خود (به خصوص تهران) کمک بطلبند. اما خوشبختانه حدود یک سالی است این نهاد مالی(صندوق پژوهش و فناوری) با مشخصات خیلی برتری نسبت به سایر استان ها ویژه تر عمل کند.  
رئیس پارک علم و فناوری البرز یادآور شد: این نهاد در استان البرز با 93 درصد سرمایه گذاری خصوصی راه اندازی شد و تا کنون توانسته کم تر از یک سال به یکی از صندوق های برتر درکشور تبدیل شود.
وی گفت: به  فناورانی که توانایی  جذب منابع مالی را دارند قول می دهیم که حمایت های لازم از آنان دریغ نخواهد شد در حالی که این موضوع درسال پیش دراستان  دیده نشده بود.
"در حال حاضرخط اعتباری برای کمک به فناوران در استان با اعتباری بالغ بر 50 میلیلرد تومان  راه اندازی شده" دیگر موضوع مورد بحث مهندس عباسی بود که به تشریح آن پرداخت و تاکید کرد: بنده به عنوان عضو هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری از دوستان می خواهم که از تسهیلات این صندوق استفاده کنند .
مهندس عباسی همچنین اذعان داشت: راه اندازی خط اعتباری جعاله نیز حدود 6میلیارد تومان برای کمک به فناوران اختصاص داده شده است. به عبارت دیگر بالغ بر 80میلیارد تومان در استان برای جمایت از این عزیزان موجود است . البته  شرط اساسی این است که این مبلغ در جهت منافع استانی و کسب و کارهایی گذاشته شود که جی دی پی استان را تغییر و یا افزایش دهد، در واقع قابلیت برگشت پذیری بالایی داشته باشد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcebw8pijh8x.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما