کد مطلب : ۶۴۲
plusresetminus
وزارت کشاورزی هند با ارسال نامه ای به سازمان حفظ نباتات ایران اعلام کرد: به دلیل مشاهده مکرر شپشک در ۱۵ محموله کیوی، واردات این محصول از ایران موقتاً متوقف می‌شود.
هند واردات کیوی ایران را به دلیل شپشک متوقف کرد + سند

به گزارش تسنیم، وزارت کشاورزی هند با ارسال نامه‌ای به مهدی قائمیان، معاون قرنطینه و بهداشت سازمان حفظ نباتات کشور واردات کیوی از ایران را مطابق با استاندارهای خود متغایر دانست.وزارت کشاورزی هند با ارسال نامه ای به سازمان حفظ نباتات ایران اعلام کرد: به دلیل مشاهده مکرر شپشک در ۱۵ محموله کیوی، واردات این محصول از ایران موقتاً متوقف می‌شود.

در این نامه آمده است: بارها وجود آفت قرنطینه ای شپشک سفید و غیر قرنطینه‌ای شپشک  قرمز در محموله های کیوی وارداتی از ایران مشاهده شده است که منطبق با استانداردهای تعریف شده نیست و وجود چنین آفت در محموله ها تهدیدی بر امنیت زیستی کشور هند به حساب می‌آید و طبق مقررات این کشور باید برخورد شود.
در نامه های قبلی و از آوریل 2019 تاکنون در 13 محموله آفت قرنطینه‌ای شپشک سفید و در 2 محموله آفت غیر قرنطینه ای شپشک قرمز مشاهده شده است اما درباره علت های آن پاسخی از ایران دریافت نکرده ایم؛ علاوه بر این از اکتبر 2021 تاکنون هند در  24 محموله کیوی ایران آفت های قرنطینه ای و غیر قرنطینه ای مشاهده کرده است.
با در نظر گرفتن این ملاحظات، تا زمانی که سازمان حفظ نباتات ایران در «ارزیابی های احتمال ریسک» تجدید نظر نکند، واردات کیوی از ایران معلق می‌ماند و احتمالا برای گواهی بهداشتی هشتم دسامبر هم ترتیب اثری داده نخواهد شد.


انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcfi0dvaw6dj.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما