کد مطلب : ۶۶۷
plusresetminus
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز و عضو شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر با بیان اینکه در دنیا نظام وقت مزدی تقریبا از بین رفته و به نظام کارمزدی تبدیل شده است، گفت: متاسفانه هنوز اقتصاد کشور متکی به نفت است.
مهارت آموزی در کشور باید ترویج شود/ متاسفانه هنوز اقتصاد کشور متکی به نفت است
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، رحیم بنامولایی در نشست خبری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر که با حضور رؤسای بنیاد نخبگان البرز و جهاد دانشگاهی البرز و جمعی از اصحاب رسانه این استان برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۳ در اتاق بازرگانی بحث تعامل با دانشگاه‌ها کلید خورد، هدف مهم از این همکاری این بوده است که در دایره آموزش عالی کشور در کنار تولید مدرک، مهارت آموزی هم نهادینه شود‌.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی البرز متولی حوزه‌هایی همچون صنعت و کشاورزی و حامی مولد بودن است، در نتیجه باید به مهارت آموزی بیشتر توجه کرده و آن را رونق دهیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز و عضو شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر گفت: از سال ۹۸ در اتاق بازرگانی البرز تلاش بیشتری برای گسترش صنعت و دانشگاه انجام شد تا به صورت کاربردی تر علم و تجربه در کنار هم قرار داده شود و گره گشای حجم بیشتری از مشکلات صنایع کشور باشد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ نگاه اتاق بازرگانی به مبحث تعامل صنعت و دانشگاه به آنجا منجر شد که پایان نامه‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کارفرما محور شود، در حقیقت به دنبال حرکت دانشگاه‌ها به سمت صنعت و مولد بودن افزایش تولید، بالا بردن  بهره وری و استفاده بهینه از سرمایه‌ها و ارتقای بهروری در کشور هستیم.

بنامولایی با اشاره به اینکه برای بهره وری بیشتر باید یکسری از نظام‌های خارج از کشور را بررسی و مطالعه کنیم، تصریح کرد: به عنوان نمونه اکنون در دنیا نظام وقت مزدی تقریبا از بین رفته و به نظام کارمزدی تبدیل شده است.

وی در ادامه یک رویکرد مهم برای ایجاد انگیزه در میان دانشگاهیان را ارتقای زمینه علمی و دانشی در ‌کنار تغییر در نگرش‌های اجتماعی برشمرد.

عضو شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر گفت: متاسفانه هنوز اقتصاد ما متکی به نفت است و در فرمایشات مقام معظم رهبری در سال های اخیر مرتبا تاکید بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی در راستای کاهش سطح وابستگی به اقتصاد متکی به نفت بوده است.

وی افزود: درحال حاضر اقتصاد دولتی و خصولتی در ایران بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد و این یکی از گرفتاری های مهم جامعه است، باید به بخش خصوصی بیشتر اعتماد کرد و از کودکی کسب و کارها را به فرزندانمان یاد دهیم و در عوض دلار سوزی به دلار سازی برسیم، الگوهای مصرف نیز در جامعه باید متناسب با اقتصاد و تولید داخلی باشد‌.

بنامولایی عنوان کرد: ۹درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان در ایران است، در نتیجه دارایی های زیادی داریم و باید علمی را توسعه دهیم که به تولید ثروت برسد و این رابطه نیاز است که دو جانبه باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به جای تصدی گری باید نقش هدایت سرمایه را ایفا کند، گفت: دانشگاه های کشور باید متناسب با تکنولوژی های روز دنیا به آموزش های لازم بپردازند، در اتاق بازرگانی به دنبال این مسائل هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت تکیه بر مهارت پروری در دانشگاه ها برای تامین نیاز نیروی کار صنعت گفت: تربیت نیروی ماهر آموزش دیده دوره های عملی و کاربردی اهمیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اول انقلاب ۳۰۰ هزار نیروی دارای مدرک دانشگاهی لیسانس به بالا داشتیم، گفت: اکنون تعداد آنها به ۱۵ میلیون نفر رسیده است، باید نگاهی در جامعه ایجاد کنیم که نسل جوان ایرانی با توجه به سیاست های دنیا در جهت سرمایه گذاری های داخلی کار کنند‌.

بنامولایی با اشاره به اینکه در کسب و کارهای جدید مدیریت برند مهم است، افزود: بحث تولید بدون کارخانه و استفاده از ظرفیت های خالی کارخانه ها برای فعالیت مجموعه های دانش بنیان اهمیت بالایی دارد، اکنون از حدود ۹۰ هزار واحد صنعتی کشور تنها ۱۵ درصد سه شیفت کار می کنند.
https://sedayesanatgar.ir/vdccamqe82bqe.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما