کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

260 پایان نامه به جشنواره امیر کبیر ارسال شد

21 دی 1400 ساعت 11:25

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز از ارسال 260 پایان نامه به جشنواره امیر کبیر خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، محمد نبیونی در نشست خبری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر که شامگاه روز بیستم دیماه سال جاری با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان”دبیر اجرایی جشنواره” و یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز”عضوشورای سیاست گذاری جشنواره” و جمعی از اصحاب رسانه در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال بیش از 260 پایان نامه، طرح و رساله دانش آموختگان دانشگاهی که تا تاریخ 30 آبان ماه سال جاری دفاع شده است به دبیرخانه جشنواره واصل شد.

وی با بیان اینکه پایان نامه ها، طرح ها و رساله های ارسالی به جشنواره در 7 گروه اصلی فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، دامپزشکی، هنر و معماری و همچنین کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی ارزیابی شد. در این جشنواره روسای کارگروه های علمی نیز که به انتخاب تیم داوران از اقصی نقاط کشور پرداختند نیز از میان اساتید دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری انتخاب شدند.

دبیر علمی دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر با اشاره به مشارکت بیش از 50 دانشگاه و مرکز علم و فناوری در همکاری با روسای کارگروه ها و پیشبرد فرآیند داوری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر گفت: نتایج جشنواره روز 27 دیماه سال جاری در مراسم اختتامیه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه از میان طرح ها، پایان نامه ها و رساله های ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعدادی که علیرغم کاربردی بودن کارفرمای مشخصی به عنوان تاییدیه کتبی نداشتند، از دور داوری حذف شد بیان کرد: در فرآیند داوری 6 معیار تاثیرگذاری طرح، پایان نامه و رساله در سیستم کارفرمایی مورد تقاضا، ارتقای عملکرد آن، افزایش سطح کیفیت مجموعه سفارش دهنده، سازگاری آن با محیط زیست و ارتقای سطح کیفیت زندگی، تاثیر گذاری بر بهبود فضای کسب و کار و در نهایت حمایت از سرمایه اجتماعی مورد توجه بوده است.

به گفته نبیونی بیش از 32 زیرمعیار نیز در رابطه با 6 معیار اصلی ملاک داوری پایان نامه ها، طرح ها و رساله های ارسالی به دبیرخانه جشنواره امسال نیز مدنظر قرار داده شد.

وی بیان کرد: شهرداری ها، شرکت های آب و فاضلاب و صندوق ها بیشترین تعداد کارفرماهای طرح ها و پایان نامه های ارسالی به دبیرخانه دومین دوره جشنواره امیرکبیر را تشکیل داده است و به همین دلیل در روز اعلام نتایج، کارفرماهای برتر نیز معرفی می شوند و در صورت حمع بندی نهایی روسای کارگروه ها اعلام استاد کارفرمای برتر هم مدنظر است.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز افزود: امسال از میان طرح ها، رساله ها و پایان نامه های ارسالی به دبیرخانه جشنواره حدود 55 درصد توسط آقایان و 45 درصد توسط خانم ها ارائه شده است، باید موانع موجود بر سر راه کارفرمایی شدن طرح ها و پایان نامه های انجام شده توسط بانوان دانش آموخته دانشگاهی بررسی شود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از رشد دو برابری مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر به تناسب دوره قبل گفت: این سطح از مشارکت نشان از تلاش های جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی البرز به عنوان برگزارکنندکان اصلی جشنواره دارد.

نبیونی خاطر نشان کرد: در شعار جشنواره ملی امیرکبیر اقدام عملی برای تعامل و ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت مدنظر قرار داده شد که نشان می دهد نهادهای مختلفی از جمله بخش خصوصی و اوقاف و امور خیریه به عنوان کارفرمای پایان نامه ها و رساله های دانشجویی پیش قدم شده اند.


کد مطلب: 669

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/669/260-پایان-نامه-جشنواره-امیر-کبیر-ارسال

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir