کد مطلب : ۷۱۳
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز:

کمیته مشاغل خانگی با هدف افزایش مشارکت بخش خصوصی تشکیل شد 

plusresetminus
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز ضمن تاکید بر لزوم تشکیل کمیته مشاغل خانگی در این کمیسیون گفت: هدف از تشکیل این کمیته افزایش مشارکت بخش خصوصی در راستای توسعه مشاغل خانگی است.
کمیته مشاغل خانگی با هدف افزایش مشارکت بخش خصوصی تشکیل شد 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری در هجدهمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به موضوع ایجاد کمیته تخصصی مشاغل خانگی زیرمجموعه این کمیسیون گفت: حدود یکماه پیش به پیشنهاد اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز مسئله تشکیل کمیته مشاغل خانگی مطرح شد، چرا که معضلات جدی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه توجه به مشاغل خانگی در حال حاضر نسبت به گذشته بهتر شده است، افزود: ظرفیت های فراوانی در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد به ویژه در زمینه فعالیت‌های صنایع دستی که هنرمندان البرزی تولیدات متنوعی در این بخش دارند.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز در ادامه عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه مشترک توانمندهای صنایع دستی و سوغات البرز و قزوین در اوایل آبان ماه سال جاری در پارک ایران کوچک گامی مهم در راستای تقویت کسب و کارهای خانگی بود، این نمایشگاه در واقع اولین فرصتی بود که برای معرفی ظرفیت های صنایع دستی در کنار مشاغل خانگی فعال استان ایجاد شد و خوشبختانه علاقمندان به این نوع کسب و کارها و  هنرهای سنتی بازدیدی خوبی از نمایشگاه داشتند.

حاضری بیان کرد: با توجه به تنوع قومیتی ساکن در البرز که نام ایران کوچک را یدک می کشد شاهد گستردگی شاخه های متعدد صنایع دستی و هنرهای سنتی هستیم که این امر لزوم رسیدگی به امور مربوطه و رفع دغدغه های هنرمندان و فعالان این عرصه را فراهم می کند.

وی با اشاره به شیوع بحران کرونا و مشکلات ناشی از آن بر راهکارهای برون رفت از شرایط به وجود آمده تاکید کرد و گفت: هم افزایی و تعامل بخش خصوصی و دستگاه های مربوطه به منظور ارائه تسهیلات بانکی، صدور و تمدید مجوزهای کارگاه های تولیدی و برپایی نمایشگاه های عرضه و فروش محصولات هنری از جمله اقداماتی بود که در این مدت به جد پیگیر آن بودیم.

حاضری در بخش دیگری از این نشست افزود: در راستای ایجاد یک گفتمان موثر در حوزه مشاغل خانگی به دنبال برنامه برگزاری سیمنارهای آموزشی هستیم، طراحی و مدیریت شبکه های مجازی ویژه اطلاع رسانی در این حوزه و برپایی نمایشگاه های موقت و دائمی برای معرفی دستاوردها، محصولات و تولیدات مشاغل خانگی تاکید داریم و در کنار آن ارائه خدمات مشاوره ای آموزشی و تخصصی و ارائه راهکارهای توسعه مشاغل خانگی نیز از دیگر اقداماتی است که در این بخش باید عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با طرح مباحثی پیرامون ایجاد کمیته مشاغل خانگی ادامه داد: از جمله اهداف مدنظر در این کمیته افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه مشاغل خانگی، اشاعه گفتمان موثر در راستای گسترش مشاغل خانگی، ایجاد ارتباط مداوم و پایدار بین مشاغل خانگی و صنعت و اتصال به برندها و کانال های داخلی و خارجی به منظور فروش محصولات تولیدی است که در سال آتی با رویکردی جدید درصدد تحقق آن خواهیم بود.
https://sedayesanatgar.ir/vdcebx8fijh8z.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما