کد مطلب : ۷۱۵
plusresetminus
بنابر اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ کارگران ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با ۲ فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافته است.
حداقل مزد کارگران ۵۷.۴ درصد افزایش یافت/افزایش سایر سطوح ۳۸درصد/کف دریافتی کارگر با ۲ فرزند ۶.۷ میلیون تومان شد + جدول

 


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به جلسه 14 ساعته بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان برای تعیین حقوق کارگران، اظهار کرد:‌ در یک گفت‌وگوی مفصل و چالشی بین جامعه کارگری و کارفرمایی حداقل دستمزدها تعیین شد.

بنابر اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ کارگران ۵۷.۴ درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با ۲ فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: خبرهای خوبی برای جامعه کارگری داریم و اعلام می‌کنیم برای اولین بار بعد از ده‌ها سال 19 اسفندماه بین جامعه کارگری و کارفرمایی توافق شد.
وی افزود: حداقل دستمزد سال آینده کارگران 57.4 درصد افزایش یافت و حداقل دریافتی یک کارگر با 2 فرزند به 6 میلیون و 725 هزار تومان افزایش یافته است. این رقم در سال جاری 4 میلیون و 376 هزار تومان بوده است.
وزیر کار اضافه کرد: برای خانوارهای با 3.3  نفر یعنی یک آقا، خانم و 1.3 فرزند حداقل حقوق 6 میلیون و 433 هزار تومان تعیین شد که در مقایسه با سال جاری که 4 میلیون و 190هزار تومان بوده، حدود 2.2 میلیون تومان افزایش داشته است.
عبدالملکی افزود: برای خانواده‌های دارای یک فرزند حداقل حقوق 6 میلیون و307 هزار تومان تعیین شد که نسبت به حقوق 4 میلیون و 111 هزار تومانی امسال بالغ بر 2.2 میلیون تومان اضافه شده است.
وزیر کار همچنین یادآور شد:‌اقلام حقوقی بازنشستگی و مستمری بگیران نیز افزایش بیشتری داشته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دستمزد کارگران برای سایر سطوح هم 38 درصد به علاوه روزانه 17 هزار و 172 تومان افزایش یافته است. همچنین حق مسکن از 450 هزار تومان به 650 هزار تومان و  بن کارگری از 600 هزار تومان به 850 هزار تومان رسیده است.
به گزارش تسنیم، جدول افزایش دستمزد سال 1401 کارگران به شرح زیر است: 

انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcgrn9u4ak9q.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما