کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت‌نام یارانه بگیران جدید بزودی آغاز می‌شود

20 ارديبهشت 1401 ساعت 10:23

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.


 

 


به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الله عبدالملکی در گفتگو با شبکه خبر درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه افزود: بعضا ممکن است افراد، متمول و از دهک دهم باشند که وضع مالی شان خوب است ، آنها جواب مثبت دریافت نخواهند کرد ولی کارگران اگر یارانه بگیر نیستند، یارانه شان برقرار خواهد شد.وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه گفت: به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
* افزایش حقوق بازنشستگان کی اعمال می شود؟

وی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در فیش حقوقی اردیبهشت خبر داد و گفت: اگر هم به هر دلیل به اردیبهشت نرسد، قطعا معوقات از ابتدای فروردین پرداخت خواهد شد و حتما در حقوق خرداد لحاظ خواهد شد.

وی گفت: براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی حداقل سالی یکبار باید مستمری یا همان حقوق بازنشستگی توسط هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصویب شود و برای تصمیم گیری نهایی به هیات دولت یا هیات وزیران ارسال شود.

عبدالملکی درباره وام قرض الحسنه بازنشستگان نیز یادآور شد: سال گذشته 40 درصد وام قرض الحسنه بازنشستگان را افزایش دادیم و در بازنشستگی کشوری وام‌های ازدواج فرزندان این افراد متجمع شده بود همه را یکجا پرداخت کردیم و تصویب کردیم و امسال هم حتما ثبت نام‌هایی که شده است تلاش می‌کنیم در اسرع وقت پرداخت کنیم.

وی افزود: در سایر حوزه‌های رفاهی مثل خرید اقساطی از مراکز فروشگاهی دیگر هم یک سامانه‌هایی شکل گرفته که بخشی اش کار می‌کند و بخشی اش در آینده نزدیک، کار خودش را شروع خواهد کرد.

عبدالملکی درباره مسکن کارگری نیز گفت: در حوزه مسکن کارگری یکی از مصوبات شورای عالی کار که البته باید در جلسه هیات دولت هم مطرح بشود افزایش تقریبا 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران است و مساله تفاهم نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی پنج شش ماه قبل برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی کارگری امضا کردیم.

وی افزود: تقریبا 400 هزار نفر از جامعه کارگری در سامانه نهضت ملی تولید مسکن ثبت نام کردند که عمدتا شناسایی شدند و بخشی از زمین‌ها شناسایی شده و اختصاص یافته است و کار بعضی شروع شده و بقیه هم به مرور شروع خواهد شد. این مرحله اول کار از سالانه یک میلیون واحد مسکونی است که در مرحله اول توانستیم 400 هزار واحد را برای کارگران درنظر بگیریم.

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از 35 مدل قرارداد کار داریم که بخشی از آن قرارداد‌ها سفید امضاء هستند، گفت: این یکی از مشکلات جامعه کارگری است و رئیس جمهور هم دستور ویژه برای این قضیه دادند و امروز هم حضرت آقا تاکید کردند، این موضوع ِ قرارداد‌های موقتی و بسیار کوتاه مدت یا قرارداد‌های سفید امضاء باید رسیدگی ویژه شود.

وی با تاکید بر تامین امنیت شغلی کارگران افزود: در این خصوص کمیته‌ای باحضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل دادیم تا با رعایت اصل سه جانبه گرایی، موضوع قرارداد‌های موقتی و بسیار کوتاه مدت یا قرارداد‌های سفید امضاء رسیدگی ویژه شود، به نحوی که نظم و انضباط بهم نریزد، یعنی کارفرما را خیلی در مضیقه نگذارد، امنیت شغلی هم برای کارگر ایجاد کند و دو ماه هم به آن‌ها فرصت دادیم که به راهکار عملیاتی برسند.
عبدالملکی با اشاره به غیرقانونی بودن قرادادهای سفیدامضاء گفت: همه این قرارداد‌های سفید امضاء قانونا ممنوع است، درپی راهکار عملیاتی هستیم که این چیزی که قانون رویش صحه گذاشته بتوانیم با ضمانت اجرایی عملیاتی کنیم.
وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر راهکار قرارداد‌های موقتی و سفیدامضاء احتیاج به مصوبه هیات وزیران داشته باشد پیگیری می‌کنیم، اگر احتیاج به قانون داشته باشد لایحه تنظیم خواهد شد، اگر مقررات داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدنی باشد یا مصوبات شورای عالی کار که بلافاصله تصویب و اجرا می‌کنیم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 748

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/748/ثبت-نام-یارانه-بگیران-جدید-بزودی-آغاز-می-شود

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir