کد مطلب : ۷۶۲
plusresetminus
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از آمادگی این استان برای تامین کالای مورد نیاز روسیه خبر داد.
البرز آماده تامین کالاهای مورد نیاز روسیه در شرایط تحریمی است
 به گزارش صدای صنعتگر ،پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در جریان سفر هئیت تجاری   جمهوری کارلیا روسیه به البرز  که بعد از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش صنعت و تولید، اظهار داشت : استان البرز با استقرار بیش از 4 هزار واحد صنعتی استانی فعال در این زمینه تامین نیازمندی‌های  صنایع دارویی، غذایی، قطعات خودرو و کشاورزی است‌.
وی با بیان اینکه البرز بالغ 12 شهرک صنعتی فعال دارد، افزود: یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی خاورمیانه در شهر اشتهارد البرز است و یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم این استان فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام است که نقش مهمی در فعالیت‌های صنعتی و تولیدی البرز دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با بیان اینکه  خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در فرودگاه بین المللی پیام در بحث کارگو سنتر در حال انجام است ، بیان کرد:  راه اندازی این خدمت تاثیر بالایی در صادرات تولیدات این استان به دیگر کشورها از جمله روسیه دارد.
وی با این توضیح که استان البرز قطب تولید ماکارونی و داروی کشور است ، عنوان کرد : بیش از 80 درصد ظرفیت‌های دارویی ایران در البرز فعال است و صادراتی خوبی از کارخانه‌های البرز در این حوزه به کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا انجام می‌شود.
رضایی با بیان اینکه بستر لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت‌های ایرانی و روسی در زمینه صنایع غذایی و دارویی وجود دارد ، گفت: حدود 40 سال است که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران وجود دارد و چند ماهی می‌شود که این تحریم ها در برابر روسیه نیز اعمال شده است، اما همین شرایط سبب شده است که فعالان اقتصادی ایران و روسیه به دنبال ایجاد بسترهای جدید برای توسعه روابط، اقتصادی و تجاری خود باشند‌ و تاکنون توانسته اند به خوبی پیش روند.
 رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه  برگزاری چنین نشست‌هایی با حضور فعالان اقتصادی میان دو کشور و ایران روسیه سبب  می‌شود که آنها راحت تر شرکای تجاری خود را پیدا کنند ، ادامه داد: زمینه تولیدات محصولات مکمل برخی کالاهای تولید روسیه در ایران وجود دارد و این مسئله می‌تواند به ایجاد تراز تجاری قابل قبول میان دو کشور کمک کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز افزود: با توجه به تحریم علیه روسیه وجود دارد تولیدات استان البرز می می‌تواند بخشی از مواد مصرفی کشور روسیه از جمله جمهوری کارلیا را فراهم کند و بخشی از این توانمندی‌ها در فضای نمایشگاهی اتاق برای معرفی به هئیت‌های  تجاری های خارجی معرفی می شود.
وی با تاکید بر بسط گسترش روابط تجاری میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه بعد از سفر هئیت‌های تجاری اعزامی از جمهوری کارلیا، گفت: در آینده نیز برای برگزاری وبینارها و نشست‌های ویدئو کنفرانسی میان طرفین برنامه ریزی می کنیم.
https://sedayesanatgar.ir/vdcicray2t1aq.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما