کد مطلب : ۷۷۲
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز: 

تقویت حوزه کارآفرینی در البرز نیازمند تشکیل کمیته های تخصصی است

plusresetminus
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه کارآفرینی برای تقویت آن و بیان مشکلات فعالان این عرصه ضروری است.
تقویت حوزه کارآفرینی در البرز نیازمند تشکیل کمیته های تخصصی است


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، شادی حاضری در پنجمین کافه کارآفرینی استان البرز که با حضور جمعی از فعالان حوزه کارآفرینی و مسئولان نهادهای دولتی استان در محل اتاق برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۲۴ ساله خود در زمینه تولید صنایع دستی در ۱۵ رشته هنری اظهار کرد: از استان گیلان کار خود را شروع کرده و بعد از آن فعالیت های هنری خود را در تهران و البرز ادامه دادم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دارای ۲۰ کارگاه صنایع دستی در  استان البرز و دو مورد در تهران هستم و تعدادی کارگاه دیگر نیز در شهرهای طالقان، قزوین و زنجان راه اندازی کرده ام، تاکنون نیز محصولات تولیدی این کارگاه ها در مجموع به بیش از ۴ کشور خارجی صادر شده است.

وی که به عنوان مدرس هنری نیز فعالیت می کند، گفت: با توجه به سابقه فعالیت های هنری در استان های تهران و گیلان و قیاس آن با البرز به این نتیجه رسیدم که مشکلات هنرمندان صنایع دستی و کارآفرینان این حوزه در اینجا به مراتب بیشتر از دو استان نامبرده است. 

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: هنرمندان صنایع دستی و مشاغل خانگی در البرز به خوبی فعالیت دارند اما آنطور که باید معرفی و شناخته شده نیستند، به عنوان نمونه فعالان حوزه مواد غذایی و بسته بندی زیر شاخه مشاغل خانگی در روزهای سخت کرونایی به خوبی فعالیت خود را ادامه داده و رتبه سوم یا چهارم کشوری را به دست آوردند، هنرمندان صنایع دستی هم در دو سال و نیم اخیر به خوبی فعالیت داشته اند.

وی در ادامه از ضرورت راه اندازی کمیته های تخصصی با حضور فعالان بخش خصوصی برای بررسی بیشتر مسکلات حوزه کارآفرینی سخن گفت و افزود: همزمان با شیوع کرونا و محدودیت های اعمال شده برای سفرها حدود ۷۰درصد از دفاتر و شرکت های خدمات گردشگری و مسافرتی استان البرز بسته شد و مشکلات بیشتری در حوزه گردشگری نسبت به سایر استان ها داشتیم.

حاضری در بخش دیگری به عنوان عضوی از شورای راهبری گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز گفت: در این شورا از ظرفیت تشکل های مردم نهاد از جمله دفاتر و شرکت های خدماتی و گردشگری، انجمن واحد های اقامتی، هتل ها، واحدهای پذیرایی، تورگردان ها و یا جوامع تخصصی و دانشگاهی برای تعالی گردشگری استان استفاده می شود‌.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری بازار سفر استان البرز که اکنون در محل باغ گلهای پارک شهید چمران کرج دایر است، گفت: برگزاری این نمایشگاه نتیجه فعالیت کمیته های تخصصی زیرمجموعه شورای راهبری گردشگری بوده و قرار است که اقدامات بیشتری در این عرصه انجام شود‌، برای تقویت حوزه کارآفرینی در البرز نیز بهره برداری از ظرفیت کمیته های تخصصی در این راستا برای طرح و بیان مشکلات فعالان مربوطه ضروری است.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز افزود: اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل بخش خصوصی همیشه کنار فعالان حوزه تولید، صنعت و یا کارآفرینی حضور داشته است و در کمیسیون های تخصصی اتاق از جمله گردشگری و اقتصاد هنر بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی طرح، بررسی و پیگیری می شود.

وی افزود: انعکاس دیدگاه ها، نقطه نظرات و مشکلات فعالان بخش خصوصی در دیدار با مسئولان دولتی از سوی اتاق بازرگانی البرز پیگیری می شود و به یقین با برگزاری پنجمین کافه کارآفرینی نیز موضوعات مطرح شده از سوی فعالان این عرصه را در نشست با مدیران مرتبط در دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در میان خواهیم گذاشت.
https://sedayesanatgar.ir/vdcjf8eazuqea.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما