کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا دلالی شغل مورد علاقه جوانان شده است؟

21 تير 1401 ساعت 13:43

افزایش عرضه نیروی کار, قوانین دست و پاگیر جهت ایجاد واحد اقتصادی باعث شکل گیری دلالی در کشور شده است.


به گزارش صدای صنعتگر،عدم پرداخت حقوق و مزایای کامل از سوی کارفرمایان باعث شده است تا جوانان نسبت به کار در چارچوب قانونی دلسرد شوند. همین باعث شده است تا تمایل به سمت دلالی و واسطه گری بین جوانان بیشتر شده است.

حقوق تناسبی با خرج ندارد، بنابراین افراد یا باید شغل دیگری داشته باشند که ممکن است پنهان بماند یا اینکه درآمد دیگری از فعالیتی دیگر کسب کنند.همین باعث افزایش تقاضا برای رفتن به سمت دلالی شده است. بخش غیررسمی اشتغال، بخشی بدون حمایت‌های قانونی و بیمه‌ای برای نیروهای کار است که نقش قابل توجهی در اشتغال، تولید و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد دارد؛ افزایش عرضه نیروی کار، فقدان سرمایه‌گذاری مناسب و قوانین دست و پا گیر جهت ایجاد واحد اقتصادی سه عامل شکل‌گیری این بخش هستند.
*جهت جلوگیری از سوق جوانان به دلالی و واسطه‌گری، باید از تولید و صنعت حمایت شود
حمیدرضا امینی،فعال کارگری اصفهان دراین باره می گوید:وقتی نگاه دولت نسبت به بخش تولید و صنعت و اشتغال، حمایتی نباشد تولیدکننده و کارآفرین با مشکلات و چالش‌های بسیاری رو به رو خواهند شد. ️در چنین شرایطی قطعا در روند سرمایه گذاری، اشتغال‌زایی و کارآفرینی مسائل زیادی به وجود خواهد آمد.
وی گفت:بنابراین نیروی کار با توجه به مشکلات موجود در عرصه‌ی کار و تولید و همچنین زحمات و هزینه‌هایی که در این راه متحمل می‌شود، به سمت دلالی روی می‌آورد.
جوانان ️به جای صرف نمودن سرمایه و توان خود در راه تولید و اشتغال زایی به دلیل وجود موانع و قوانین دست و پا گیر و عدم حمایت دولت و نظام بانکی، ترجیح می‌دهند به کارهای غیر متعارف مانند دلالی یا واسطه‌گری روی آورند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 776

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/776/چرا-دلالی-شغل-مورد-علاقه-جوانان-شده

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir