کد مطلب : ۷۹۵
plusresetminus
مدیر کل دیوان محاسبات استان البرز گفت: تهیه زود هنگام گزارش تفریغ بودجه فرصت لازم را برای اصلاح امور در اختیار دولت و مجلس قرار می دهد.
گزارش بهنگام تفریغ بودجه فرصت اصلاح امور را برای دولت و مجلس مهیا کرد

  

 به گزارش صدای صنعتگر، محمد رضا شراهی  افزود:  گزارش تفریغ بودجه هر سال تا پایان دی ماه آماده می شد اما اکنون با آماده شدن این گزارش در زودتر از زمان قانونی، پیامدهای مثبتی را در بر دارد.
 وی تصریح کرد: نقاط ضعف و قوتی که در گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ احصا شده،  می تواند اکنون سرلوحه تصمیمات و اقدامات دولت قرار گیرد.
 شراهی گفت: با توجه به اقدام زودهنگام در تهیه گزارش تفریغ بودجه،  تا پایان سال مهلت داریم که مشکلات فرا رو را برطرف کنیم.
 وی تاکید کرد: با ارایه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه، دولت همچنین می تواند برای تدوین لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۲ از این گزارش بهره برداری کند.
وی به دیگر پیامدهای مثبت تهیه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این گزارش ۶ ماه زودتر از زمان قانونی به مجلس شورای اسلامی ارایه گردید که اقدامی بی نظیر در این سازمان به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد : بر این اساس با توجه به باقی ماندن زمان کافی تا پایان سال مالی جاری، دولت می تواند برخی از مشکلات مطرح شده در این گزارش که مبتلابه سال ۱۴۰۱ نیز می باشد را در زمان قانونی بررسی و مرتفع کند
شراهی اظهار داشت: از سوی دیگر نیز این گزارش تفریغ بودجه امکان موثرتری را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نظارت های بهنگام و تحلیل نقاط ضعف و قوت در جهت فرایند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ فراهم می سازد.
  •  
     
https://sedayesanatgar.ir/vdcebn8fijh8o.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما