کد مطلب : ۹۱۸
plusresetminus
در حالی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری وعده اعلام قیمت بلیت پروازهای جام جهانی قطر را برای روز گذشته داده بود که تاکنون نرخ این بلیت‌ها اعلام نشده است.
خلف وعده سازمان هواپیمایی کشوری/ چرا قیمت بلیت پروازهای جام جهانی قطر اعلام نشد؟

 

  •  
 
 

 

به گزارش صدای صنعتگر، دوشنبه گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان "تاکنون پرواز از شهرهای تهران، کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و لار به مقصد دوحه قطعی شده و شرط فروش بلیت پروازهای دوحه در ایام جام جهانی داشتن بلیت‌های بازی‌های این مسابقات است" گفته بود: شرکت‌های ایران ایر و قطر ایرویز مسئولیت مستقیم دارند از 28 آبان ماه تا پایان آذرماه در قالب 84 پرواز ایران‌ایر و 198 پرواز قطر ایرویز تماشاگران را از شهرهای ایران به شهر دوحه جابه‌جا کنند.
وی ادامه داد: برای بازی های ایران در روزهای دوشنبه 30آبان، جمعه 4 آذر و دوشنبه 8 آذر به‌صورت ویژه برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم تماشاگران را روزانه به دوحه جابه‌جا کنیم و سپس -به ایران- بازگردانیم.
وی با بیان این‌که قیمت پروازهای خارجی تابع شرایط ویژه‌ای است، افزود: با این حال در  این بازه زمانی توافقات خوبی حاصل و مقرر شد تا طرف قطری در همین هفته (هفته اول آبان‌ماه 1401) روی سایت خود قیمت بلیت‌ها را به ویژه برای سه روز بازی های  ایران اعلام  کند. همچنین ایران‌ایر نیز از شنبه قیمت‌های بلیت را اعلام خواهد کرد و مردم می‌توانند به سایت مراجعه کنند و بلیت‌های خود را خریداری کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: محدودیتی برای خرید پروازهای تک نفره برای جام جهانی قطر وجود ندارد. علاقمندان باید در سامانه ثبت‌نام کنند و بلیت جام جهانی را داشته باشند و واکسیناسیون را نیز انجام دهند. همچنین دستورالعمل هایی که وزارت ورزش و جوانان ابلاغ کرده را رویت کنند.
محمدی بخش تاکید کرد: قیمت‌هایی که اعلام می‌شود چنانچه شامل تور، هتل، یا ترددهای بین شهری باشد موضوعات جداگانه است که مردم با توجه به شرایط می‌توانند بلیت موردنظر را خریداری کنند.
به گزارش تسنیم، طبق وعده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری باید دیروز قیمت بلیت پروازهای جام جهانی قطر اعلام می‌شد اما تاکنون این وعده محقق نشده است. در زمان حاضر امکان خرید بلیت پرواز به قطر در سایت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
سازمان هواپیمایی کشوری , رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی , رستم قاسمی ,
به فاصله 2 روز پس از وعده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره قیمت بلیت پروازهای جام جهانی گفته بود: یکی از موضوعاتی که در سفر اخیر به قطر به آن پرداختیم، جام جهانی بود. تصمیماتی خوبی گرفته شده و از مردم می‌خواهیم که پک‌های 100 میلیونی سفر به قطر را خریداری نکنند.
وی افزود: با قطری‌ها توافق کردیم قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت جام جهانی کمتر از 15 میلیون تومان باشد و این فرصت خوبی است؛ « ایرانی‌ها می‌توانند به کیش بروند و در هتل‌های کیش اقامت کرده و چند هواپیما بین کیش و دوحه در نظر گرفتیم که برای دیدن بازی‌های مورد علاقه بروند و بلافاصله برگردند و مثلاً فردای آن روز دوباره به قطر بروند.»
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:‌ اکثر فرودگاه‌های کشور به قطر پرواز خواهند داشت و به زودی بلیت با این قیمت‌های ارزان فروخته می‌شود.
به گزارش تسنیم، پیگیری‌ها حاکی از آن است که هنوز جمع‌بندی نهایی برای اعلام قیمت بلیت پروازهای جام جهانی حاصل نشده است. حال باید دید قیمت بلیت پروازها همان حدود 15 میلیون تومان اعلامی از سوی وزیر راه و شهرسازی است یا نرخ 11 میلیون تومانی اعلام شده توسط وزیر ورزش و جوانان.
سیدحمید  سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رایزنی های انجام شده برای سفر ارزان قیمت به قطر در زمان برگزاری جام جهانی 2022 گفته بود: هزینه پرواز رفت به قطر 15 میلیون تومان بود که با توجه به سفر راه و شهرسازی به دوحه و رایزنی با مسئولان این کشور، این هزینه به حدود 5 میلیون تومان کاهش یافت. بنابراین هزینه پرواز هوایی رفت و برگشت به این کشور 11 میلیون تومان برآورد می‌شود.
وی افزود: درباره بلیت‌های ارزان اعداد و ارقام مختلفی صحبت کرده بودند که براساس آخرین سفر وزیر راه و معاون فنی بنده به قطر و تفاهم‌های ایجاد شده گزارش شد یکی از شرکت‌های هوایی فعال در این رقابت‌ها پیشنهاد سفر ارزان‌تری یعنی حدود 5 میلیون تومان را داد.
انتهای پیام/
https://sedayesanatgar.ir/vdcbuwb9prhb8.iur.html
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما