کد مطلب : ۹۵۱
plusresetminus
مشاور امور زنان و خانواده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز و در جمع مشاورین بانوان دستگاههای اجرایی این وزارتخانه در استان البرز و عبدالله دارایی رئیس شورای هماهنگی دستگاههای اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان، به تقویت باورهای پذیرفته شده مدیریت زنان در امور جامعه و نقش ارزنده آنها در تصمیم سازی های کلان کشوری اشاره کرد.
زنان محور خانواده و نظام اجتماعی هستند/ باور به مدیریت زنان در جامعه ما تقویت شده است


 به گزارش صدای صنعتگر، دکتر نرجس بختیار خلج گفت: مقایسه وضعیت فعلی مشارکت زنان در مدیریت جامعه در ابعاد مختلف آموزشی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و مدیریتی با کشورهای محیط پیرامونی و با دوران پیش از انقلاب نشان از ظهور و بروز استعدادهای زنان به عنوان بخش وسیعی از جامعه دارد و این امر فقط در سایه عدالت اجتماعی و توجه به نقش ارزنده زنان در نظام اسلامی محقق شده است.

دکتر نرجس بختیار خلج در ادامه خاطر نشان شد: وقتی مقام معظم رهبری مسئله زن را در جامعه به عنوان موضوع دارای اهمیت نظام اسلامی می داند، زنانی که از دوران جنگ تحمیلی در دفاع از مرز و بوم این کشور عزیز ایران نقش آفرینی کرده اند و تا امروز که در بخشهای مختلف مدیریتی کشور نقش آفرین هستند، فرصت رشد و مسیر ترقی این قشر از جامعه بدون هیچ محدودیتی در بستر همین نظام اسلامی به وجود آمده است. خباثت های دشمنان در وارونه نشان دادن وضعیت موجود علیه زنان در جمهوری اسلامی بر همگان آشکار است.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث الگوی سوم زنان گفت : دشمنان از ما می خواهند تا اندیشه زن و تفکر او را تحت سلطه استثماری و استکباری خود قرار دهد، تا به اصطلاح جامعه آزاد و زنانی آزاد اندیش داشته باشیم اما این حریت و آزادگی زنان ما متعلق به جامعه اسلامی است، باید پرسید کدام قانون جمهوری اسلامی، زنان را محدود کرده است؟ و یا اینکه در کدام بخش از قانون از قانون اساسی گرفته تا سند تحول دولت مردمی درباره زنان دارای نقص می باشد؟ بخش قابل توجهی از مدیریت کلان کشور گرفته تا محوریت خانواده بر عهده همین زنان است و در جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی درباره تبعیض یا تفاوت وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته های زنان به عنوان جایگاه سیاستگذاری کشور در اجرای قوانین موجود در حوزه زنان گفت: مشاوران امور بانوان در دستگاههای اجرایی روحیه امید، همت و تلاش را به جامعه مخاطب زنان خود تزریق کنند و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها مشارکت کنند و برنامه های خود را برای اجرای قوانین حمایتی در بخش زنان با دقت تمام پیگیری کنند.

در این جلسه هر یک از بانوان حاضر به عنوان مشاوران مدیران دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز به تشریح برنامه‌های مختلف در بخش‌های مختلف مرتبط با زنان و خانواده در دستگاه مربوطه پرداختند.
https://sedayesanatgar.ir/vdcicza32t1aw.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما