کد مطلب : ۹۸۹
plusresetminus
مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با صدور مجوز سازمان غذا و دارو، مطالعه بالینی واکسن رازی کووپارس تزریق داخل بینی (افشانه) به عنوان دوز بوستر (یادآور) آغاز شد.
آغاز مطالعه بالینی دوز یادآور واکسن رازی کووپارس با روش تزریق داخل بینی

به گزارش صدای صنعتگر، دکتر سید رضا بنی هاشمی، مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آغاز مطالعه بالینی دوز بوستر یا یادآور واکسن رازی کووپارس داخل بینی خبر داد و گفت: پس از انجام موفقیت آمیز مطالعه بالینی این واکسن به دو شکل عضلانی و داخل بینی در یک سال و نیم گذشته، به تازگی سازمان غذا و دارو، مجوز کارآزمایی بالینی نوع داخل بینی این واکسن را به عنوان دوز یادآور بر روی تمام پلتفرم های موجود واکسن، صادر کرده است.

 
وی مطرح کرد: داوطلبان فارغ از اینکه در گذشته کدام یک از واکسن های پیشگیری از کووید 19 را تزریق کرده باشند، از امروز می توانند با مراجعه به موسسه رازی، واکسن داخل بینی رازی کووپارس را دریافت کنند. مطالعه بالینی واکسن رازی کووپارس یک سال و نیم پیش با موفقیت سپری و پاییز سال گذشته وارد سبد واکسیناسیون شد اما مطالعه جدید، به پیشنهاد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای استفاده از واکسن داخل بینی کووپارس، به عنوان دوز یادآور بر روی تمام پلتفرم های موجود در کشور اجرا می شود.
مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بیان کرد: افرادی که پنج ماه از تزریق آخرین دوز واکسن کرونای آن ها با هر پلتفرمی گذشته باشد، می توانند واکسن تزریق داخل بینی رازی کووپارس را دریافت و در مطالعه شرکت کنند. در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج این مطالعه، واکسن رازی کووپارس گزینه بسیار خوبی به عنوان دوز یادآور است زیرا راهکار اصلی حذف ویروس کرونا استفاده از واکسن های داخل بینی بوده و موسسه رازی، پیشتاز طراحی این نوع پلتفرم برای واکسن کووید 19 در جهان است.
بنی هاشمی با اشاره به اینکه ویروس از راه بینی وارد دستگاه تنفسی می شود، اظهار کرد: واکسن های داخل بینی با ایجاد ایمنی در سیستم فوقانی دستگاه تنفسی، ورود ویروس را حذف یا کنترل می کنند و زنجیره انتقال ویروس تا حد زیادی شکسته می شود، در حالی که واکسن های تزریقی فاقد این ویژگی هستند و توانایی ایمنی زایی دستگاه تنفسی فوقانی را ندارند.
گفتنی است داوطلبان برای مشارکت در این طرح می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۴ به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی واقع در کرج، حصارک، خیابان شهید بهشتی مراجعه یا در سایت https://covpars4.rvsri.ac.ir ثبت نام کنند تا پس از بررسی اولیه با آن ها تماس گرفته شود.
انتهای پیام/ 
https://sedayesanatgar.ir/vdcjfhehzuqeo.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما