کد مطلب : ۹۹
plusresetminus
صدای صنعتگر- دبیر علمی، سومین دوره المپیاد کشوری زبان های خارجه سفیران علمی در گفت و گویی با پایگاه خبری سمن جوانان از برگزاری المپیاد جامع زبان های خارجه در رشته زبان انگلیسی و بخش جانبی آلمانی و فرانسه به میزبانی استان البرز خبر داد.

 

.
سومین دوره المپیاد علمی زبان های خارجه در استان البرز
آرزو روحانی اظهار داشت: زبان انگلیسی نه تنها مفیدترین زبانی است که بواسطه آن میتوانید ارتباطات، دسترسی به اطلاعات، و پیشرفت علمی و شغلی را در سطح جهانی تجربه نمایید، بلکه بعنوان ساده ترین زبان برای یادگیری شناخته شده است، بطوری که مهمترین ملاک تعیین دشواری زبان های خارجی، میزان شباهت و نزدیکی آنها به زبان انگلیسی می باشد.
این کارشناس زبان خارجه در ادامه گفت: با درک زبان انگلیسی طیف گسترده ای از فرهنگ های متنوع در اقصی نقاط کره زمین قابل فهم و تحلیل خواهند بود. یادگیری زبان انگلیسی فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت که از جمله آن ها می توان به پرورش ذهن, فراگیری علم و دانش,ایجاد کسب و کار بهتر و مهاجرت صحیح تر اشاره کرد.
دبیر علمی، سومین دوره المپیاد کشوری زبان های خارجه سفیران علمی همچنین گفت: انجمن مردم نهاد سفیران علم گستر با همکاری سایر دستگاه های زیربط در استان البرز  از جمله اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و کل کشور در نظر دارد به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان، زبان آموزان، جوانان و نوجوانان کشور به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصت هاي مناسب براي اعتلاي علمی و همچنین در جهت شناسایی استعدادهای برتر این رشته، اقدام به برگزاری المپیاد سفیران علمی نموده تا گامی مثبت و رو به جلو در راستای ساخت آینده روشن کشور عزیزمان برداشته باشد.

اهداف علمی المپیاد

  1. کشف استعدادهاي برتر و نهفته دانش آموزان در زمینه هاي علمی
    هدایت استعدادها در مسیر رشد و شکوفایی
    دستیابی به اطلاعات عینی و واقعی از سطح علمی و کیفییت آموزشی مدارس و موسسات و تحلیل اطلاعات، به منظور شناخت عوامل مؤثّر در کیفییت آموزش
    ایجاد جو دانش پژوهی در بین دانش آموزان و زبان آموزان
    تشویق و ترغیب دانشجویان به بهره بري بیشتر از روش هاي علمی مؤثر در فراگیري دانش

اهداف فرهنگی المپیاد

  1. ایجاد انگیزه براي مطالعه، تفکّر و تحقیق در بین دانش آموزان , دانشجویان و زبان آموزان و تقویت حس همکاري در تحصیل علم و تشویق وهدایت آن ها در به کارگیري روحیه همکاري
    ایجاد انگیزه به منظور اعتلاي علم و گسترش مرزهاي دانش
    ترویج فرهنگ مناسب براي ایجاد رقابت هاي سالم
    آشنایی دانش آموزان پایه نهم با سوالات تستی(چهار گزینه ای) و آماده سازی آن ها برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و ایجاد علاقه در زبان آموزان و سنجشِ دانشِ زبان انگلیسی است.
روحانی هم چنین یادآور شد: این المپیاد در ۵ بخش مختلف , در دو مرحله کتبی و شفاهی و در مجموع به صورت ۱۰۰ نمره ای محاسبه می شود. ایشان اعلام کردند , تمامی شرکت کنندگان در این المپیاد، گواهی حضور در المپیاد علمی را کسب میکنند و در آخر با جوایز ارزنده ای از منتخبان در حضور مسئولین استانی و کشوری استقبال خواهد شد.
دبیر علمی، سومین دوره المپیاد کشوری زبان های خارجه سفیران علمی در انتها گفت:  هدف این المپیاد ارتقا سطح دانش زبان انگلیسی و استفاده عملی و کاربردی از آن در میان دانش آموزان است و از آنجا که با وجود استعداد های درخشان در کشور عزیزمان, آزمون و المپیاد جامعی برای سنجش و رقابت افراد در زمینه زبان انگلیسی وجود ندارد, خداوند را شاکریم که امسال هم مانند سال های گذشته میزبان دانش آموزان و زبان آموزان عزیز در سومین دوره المپیاد که بنظر می رسد جامع ترین المپیاد زبان انگلیسی در کشور باشد, هستیم.
 
https://sedayesanatgar.ir/vdcd6.0nyyt0n22a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما