کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظارت بر داروخانه ها و شرکت های پخش دارو در استان انجام می شود/ حذف قوانین و موانع مخل تولید دارو در دستور کار

8 بهمن 1401 ساعت 15:51

معاونت اقتصادی استانداری البرز سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بر نظارت بر داروخانه ها و شرکت های پخش دارو در استان تاکید کرد و گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز باید ضمن بررسی دقیق و رسیدگی به وضعیت داروخانه ها، بر نحوه عملکرد شرکتهای پخش دارو در استان نظارت های لازم را اعمال کرده و گزارش اقدامات صورت گرفته را در جلسه آتی ارایه نماید.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، سیف اله اسداللهی با بیان این مطلب در جلسه بررسی وضعیت شرکتهای دارویی استان که با حضور مدیران کل تامین اجتماعی، مدیریت درمان، دانشگاه علوم پزشکی،دستگاه های نظارتی البرز در دفتر معاونت اقتصادی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: رفع موانع و حذف قوانین مخل تولید و همچنین کمک به کارخانجات دارویی در راستای کاهش قیمت تمام شده دارو توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به همراه سایر دستگاه های مربوطه انجام می شود.
وی افزود: اتخاذ تدابیر مناسب به منظور تامین اقلام دارویی مورد نیاز در ادامه فصل سرما و ایام پایان سال از جمله نکات مهمی است که باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار گیرد.
اسدالهی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به ایام بررسی بودجه در مجلس، باید تلاش کند تا سهم مورد نیاز استان در حوزه بهداشت و‌درمان را در برنامه کلان وزارت بهداشت مطالبه و محقق نماید تا سال آتی با کمبود مواجه نباشیم.
وی یادآور شد: همچنین شرکت تولید کننده به منظور افزایش بهره وری و نوآوری در فرمولاسیون و اثربخشی دارویی و قطع نیاز کشور به واردات مواد اولیه، با شرکتهای دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی کشور ارتباط جدی تر و نزدیکتری برقرار کنند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت مطالبات داروخانه ها و میزان پرداختی توسط مدیران تامین اجتماعی ارائه و مشخص شد که مطالبات داروخانه ها به میزان مطلوبی پرداخت و مقرر شد پیگیریهای لازم بمنظور پرداخت مانده مطالبات تا پایان بهمن ماه نیز توسط تامین اجتماعی صورت پذیرد.


کد مطلب: 1001

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/1001/نظارت-داروخانه-شرکت-های-پخش-دارو-استان-انجام-می-شود-حذف-قوانین-موانع-مخل-تولید-دستور-کار

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir