کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵۳ کشور مشتری مواد دارویی شرکت تماد هستند/ ۲۲ ماده اولیه جدید دارویی از سامان غذا و دارو مجوز تولید گرفت

25 فروردين 1402 ساعت 12:39

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با اشاره به اینکه ۵۳ کشور از پنج قاره مشتری مواد اولیه دارویی ایرانی هستند ، گفت: ۲۲ ماده اولیه دارویی در سال جدید مجوز تولید گرفته و ۱۸ پروانه نیز تمدید شده است.


به گزارش صدای صنعتگر، منصور نکویی نیا در حاشیه بازدید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از شرکت تولید مواد اولیه دارویی شرکت داروپخش(تماد) در جمع خبرنگاران در مورد آخرین دستاوردهای تولید مواد اولیه در این مجموعه برای تامین نیاز داخل، اظهار داشت: شرکت تماد یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی کشور در تولید مواد اولیه دارویی در کشور است.
وی افزود: این شرکت از سال ۱۳۷۵ شروع به فعالیت کرده و همچنان در در حال تداوم فعالیت و ارائه محصولات جدید در حوزه تولید مواد اولیه دارویی است‌.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ محصول دارویی در این مجموعه دانش بنیان تولید شده است، بیان کرد: تماد یکی از شرکت‌های موثر و مفید در این حوزه شناخته شده است.
نکویی نیا با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تماد صادر کننده برتر کشور شده است ، بیان کرد: ۵۷۰ نفر از جامعه جوانان تحصیلکرده و نخبه کشور در حوزه مهندسان شیمی دکترهای داروساز و بخش های مختلف در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری بر اساس فرمایشات و منویات رهبری به دنبال رشد تولید در این مجموعه هستیم ،ادامه داد: در راستای رشد تولید ۲۲ پروانه جدید از سازمان غذا و داروی کشور دریافت شده است. مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه ۵۳ کشور از پنج قاره مشتری مواد اولیه دارویی شرکت ایرانی هستند، گفت: در سال گذشته ۶ میلیون دلار مواد اولیه دارویی به خارج از کشور صادر شده است و در سال جدید برنامه رشد مناسبی برای فروش محصولات در نظر گرفته شده است که ظرفیت آن افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه حتی این شرکت به اروپا هم مواد اولیه دارویی نارکوتیک صادر می کند، گفت: ۲۰ درصد سهم کشور در تولید مواد اولیه دارویی متعلق به این شرکت است. وی با اشاره به اینکه به نسبت سال ۱۴۰۰ ، ۸۰ درصد تولید افزایش داشته است ادامه داد: پیش بینی ما افزایش صد درصدی تولید دارو در سال جاری است.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با اشاره به اینکه در سال گذشته شرکت‌های زیر مجموعه ۱۷۵ محصول جدید تولید کردند، گفت: ۵۸ محصول برای نخستین بار بود که در کشور تولید و از این تعداد ۲۹ محصول استراتژیک برای کشور در حوزه داروهای ام اس و داروهای ضد سرطان فرمولاسیون، بهینه سازی و بومی سازی شد که ایران اسلامی را از وابستگی به خارج از کشور بی نیاز می کند.
وی با بیان اینکه برنامه داریم حداقل ۳ یا ۴ محصول جدید در هر ماه تولید کنیم، گفت: تلاش می کنیم که داروهای وارداتی که ارزبری بیشتری دارند را بومی سازی کنیم که مشکلی از بخش سلامت کشور کاهش یابد. انتهای پیام/

 


کد مطلب: 1070

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/1070/۵۳-کشور-مشتری-مواد-دارویی-شرکت-تماد-هستند-۲۲-ماده-اولیه-جدید-سامان-غذا-دارو-مجوز-تولید-گرفت

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir