کد مطلب : ۱۰۹۶
plusresetminus
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز با بیان این مطلب گفت: در یک سال گذشته بیش از۸۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در سطح استان انجام شد.
در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در استان البرز انجام شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز داود سعدزاده افزود:در اجرای ماده 47 قانون تامین اجتماعی این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد.
وی با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها، اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونه‌ای باشد که حق‌وحقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.
وی با بیان این‌که مشاوره صحیح به کارفرمایان در حین بازرسی بخشی از وظائف بازرسان تامین اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با حفظ حقوق قانونی کارگران و کارفرمایان در راستای توسعه اشتغال پایدار در جامعه حرکت می‌کند.
سعد زاده بیان کرد: با بازرسی صحیح و همراه با دقت می‌توان از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد و اصول فعالیت واحدهای بازرسی در سازمان باید حرکت در این مسیر باشد.
وی تصریح کرد: بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در راستای صیانت از حق‌وحقوق بیمه‌شده‌های صورت می‌گیرد. وی در خصوص کارگاه‌هایی که لیست حق بیمه خلاف ارسال می‌کنند، خاطرنشان کرد: ارسال لیست اشتباه و یا بیمه گریزی از جمله رفتارهای خلاف قانون بوده که در صورت مشاهده و اثبات برابر ماده ۹۷ قانون تامین اجتماعی با کارگاه متخلف برخورد خواهد شد.
تامین اجتماعی البرز یک میلیون و637 هزار و 946 نفر بیمه شده اصلی و تبعی را تحت پوشش دارد که از این تعداد 347هزار و 303  نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی می باشد. خدمات‌رسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی در استان البرز از طریق ۹ شعبه اصلی، ۶ واحد کارگزاری انجام می‌شود.
https://sedayesanatgar.ir/vdch.wnzt23nv-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما