کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز:

در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در استان البرز انجام شد

30 ارديبهشت 1402 ساعت 15:53

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز با بیان این مطلب گفت: در یک سال گذشته بیش از۸۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در سطح استان انجام شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان البرز داود سعدزاده افزود:در اجرای ماده 47 قانون تامین اجتماعی این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد.
وی با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها، اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونه‌ای باشد که حق‌وحقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.
وی با بیان این‌که مشاوره صحیح به کارفرمایان در حین بازرسی بخشی از وظائف بازرسان تامین اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با حفظ حقوق قانونی کارگران و کارفرمایان در راستای توسعه اشتغال پایدار در جامعه حرکت می‌کند.
سعد زاده بیان کرد: با بازرسی صحیح و همراه با دقت می‌توان از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد و اصول فعالیت واحدهای بازرسی در سازمان باید حرکت در این مسیر باشد.
وی تصریح کرد: بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در راستای صیانت از حق‌وحقوق بیمه‌شده‌های صورت می‌گیرد. وی در خصوص کارگاه‌هایی که لیست حق بیمه خلاف ارسال می‌کنند، خاطرنشان کرد: ارسال لیست اشتباه و یا بیمه گریزی از جمله رفتارهای خلاف قانون بوده که در صورت مشاهده و اثبات برابر ماده ۹۷ قانون تامین اجتماعی با کارگاه متخلف برخورد خواهد شد.
تامین اجتماعی البرز یک میلیون و637 هزار و 946 نفر بیمه شده اصلی و تبعی را تحت پوشش دارد که از این تعداد 347هزار و 303  نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی می باشد. خدمات‌رسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی در استان البرز از طریق ۹ شعبه اصلی، ۶ واحد کارگزاری انجام می‌شود.


کد مطلب: 1096

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/1096/سال-گذشته-بیش-۸۵-هزار-بازرسی-کارگاه-های-مشمول-قانون-تامین-اجتماعی-استان-البرز-انجام

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir