کد مطلب : ۱۱۰۱
plusresetminus
سازمان تأمین‌اجتماعی طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را به‌منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف را از ابتدای خردادماه و به مدت سه ماه اجرا می‌کند.
آغاز بخشودگی جرائم بیمه + نحوه ثبت درخواست و تقسیط جرائم

 


به گزارش صدای صنعتگر ، براساس اعلام میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان تامین اجتماعی، با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال "مهار تورم و رشد تولید" از سوی مقام معظم رهبری و به‌منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و تقویت توان تولیدی کشور، از ابتدای خرداد تا پایان مرداد سال جاری اجرا می‌شود.
براین اساس کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند و یا طی توافق با شعب سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.
در صورتی‌که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم برخوردار می‌شود؛ در صورتی‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرائم استفاده می‌کند و در صورتی‌ که تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی توصیه کرده است کارفرمایان به هر دلیلی بدهی بیمه‌ای معوق دارند که مشمول جرائم بیمه‌ای شده است، با انتخاب اقساط ۱۲ ماهه از فرصت بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم استفاده کنند. 

شرایط استفاده کارفرمایان از این تسهیلات

این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.
همچنین کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفند ماه ۱۴۰۱ تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش یافته باشد، بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

نحوه ثبت درخواست و تقسیط جرائم 

موسوی با بیان اینکه کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی‌ویکم مرداد ماه ثبت کنند توصیه کرده است که به منظور سهولت کار، این عزیزان درخواست خود را به روزهای پایانی مهلت ذکر شده موکول نکنند. همچنین کارفرمایان محترم توجه داشته باشند که بعد از توافق با شعب سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه پرداخت اقساطی بدهی بیمه‌ای، چنانچه هریک از اقساط بدهی‌های تقسیط شده در سررسید مقرر پرداخت نشود؛ بدهی تبدیل به حال شده و جرایم متعلقه، نسبت به مانده بدهی مطالبه و مجدداً قابل تقسیط نخواهد بود.
بنابراین به کارفرمایان توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط مالی خود، تعداد اقساط را به نحوی انتخاب کنند که بتوانند تمام اقساط بدهی را در موعد مقرر پرداخت کنند.
منبع: ایسنا
https://sedayesanatgar.ir/vdce.78zbjh8zz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما