کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وبینار تخصصی بررسی آخرین وضعیت گندم و آرد استان های سراسر کشور برگزار شد

2 خرداد 1402 ساعت 9:08

جلسه ویدئوکنفرانس بررسی آخرین وضعیت آرد و گندم کشور به ریاست دکتر کوششی تبار، معاون اقتصادی وزارت کشور و با حضور معاونان اقتصادی استانداران کشور برگزار شد.


به گزارش صدای صنعتگر، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در حاشیه این جلسه اظهار داشت: در این جلسه نحوه تخصیص سهمیه آرد به نانوایی ها و نحوه برخورد با نانواهای متخلف مورد بررسی قرار گرفت.
سیف اله اسداللهی افزود: در استان البرز تعداد 2 هزار و ۲۴۲ نانوایی فعال هستند که از این تعداد، ۳۶۱ نانوایی در اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل تخلفاتی که داشتند مشمول کسر سهمیه آرد شده اند.
این مسئول با اشاره به اهمیت ساماندهی و نظارت بر نحوه توزیع و پخت نان در معیشت مردم تصریح کرد: با نظارت دقیق بر فعالیت نانوایی های استان از تخلف در پخت نان و قاچاق احتمالی آرد سهمیه ای جلوگیری بعمل‌می آید.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در ارتباط زنده ویدئویی با معاون اقتصادی وزارت کشور اظهار داشت: فاصله قیمتی نسبتاً زیاد بین نان سهمیه ای و آزاد موجب شده است که استقبال مردم بویژه در مناطق کم برخوردار از نانوایی های آزادپز کم شود و همین امر سبب شده تا این افراد با مشکل درآمدی مواجه شوند.
اسداللهی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که برای جبران کمبود نان، آردهای صرفه جویی شده از محل کسر سهمیه واحدهای متخلف را در اختیار نانوایی های آزادپز قرار دهیم و گروه آنها را از ۳ به ۲ تبدیل نماییم .
به گفته وی این پیشنهاد در کارگروه استانی البرز مطرح و تصویب شده که در صورت اجرای آن از قاچاق آرد جلوگیری بعمل خواهد آمد.
این مسئول در پایان سخنان خود گفت: رستوران هایی که اقدام به پخت نان می کنند نیز آرد خود را غالبا از راه های قاچاق تهیه می کنند که در البرز مقرر شد لیستی از این رستوران ها که قابلیت پخت نان را دارند تهیه و نسبت به تخصیص آرد بانرخ آزاد به آنها تصمیم گیری شود تا از قاچاق آرد جلوگیری شود.
انتهای پیام


کد مطلب: 1102

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/1102/وبینار-تخصصی-بررسی-آخرین-وضعیت-گندم-آرد-استان-های-سراسر-کشور-برگزار

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir