کد مطلب : ۵۹۸
plusresetminus
رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: مسئولیت کارگروه‌های چهارگانه مربوط به ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت در ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز به جهاد دانشگاهی استان سپرده شده است.
جهاد دانشگاهی استان البرز متولی کارگروه‌های 4گانه ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز در اولین جلسه کارگروه ارتباط دانشگاه، جامعه و صنعت با موضوع برگزاری تورهای پژوهشی برای بازدید از مراکز دانشگاهی، تولیدی، معدنی و پژوهشی استان که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با حضور نمایندگان دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و دستگاه های اجرایی استان به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی استان در راستای برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار کرد: در مجموعه جهاد دانشگاهی تلاش‌های متنوعی از گذشته تاکنون در راستای ایجاد این ارتباط صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به برگزاری جشنواره های مختلف اشاره کرد.
وی با بیان اینکه 19 دوره جشنواره پایان نامه های دانشجویی در سال‌های گذشته توسط جهاد دانشگاهی برگزار شده است، افزود: اولین جشنواره طرح‌ها، پایان‌نامه ها و رساله‌های دانشجویی کاربردی کارفرمامحور «امیرکبیر» برای نخستین بار در کشور در سال 99 با هدف تقویت ارتباط دانشجویان با بازار کار و تجاری‌سازی دانش برگزار شد.
رئیس کارگروه های مربوط به حوزه ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت ادامه داد: این جشنواره به دنبال تقدیر از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویانی است که موفق شده‌اند در دوره دانشجویی خود با جامعه و صنعت ارتباط برقرار کنند و پروژه خود را به صورت کاربردی برای کارفرمای مشخصی تدوین و اجرا نمایند.
فیروزی به برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: این مسابقات به دانشجویان کمک می کند تا بتوانند در کمترین زمان محتوای پایان‌‌نامه خود را به گونه‌‌ای قابل فهم و جذاب در مدت زمان 3 دقیقه ارائه کنند؛ زیرا اکثر کارفرمایان و سرمایه‌گذاران فرصت کمی برای شنیدن دارند.
 رئیس جهاد دانشگاهی البرز به برگزاری تورهای مختلف بازدید دانشجویان از صنایع و کسب و کارهای موفق در سال های گذشته توسط جهاد دانشگاهی استان اشاره و بیان کرد: خوشبختانه طی دو دهه اخیر هر ساله ده‌ها بازدید از بنگاه‌ها و صنایع موفق استان البرز و استان‌های مجاور برای دانشجویان البرزی برگزار شده است که نقش بسیار مهمی در جهت آشنایی و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و صنایع و خودباوری دانشجویان و دستیابی به مدل‌های عملی داشته است.
وی در ادامه با اشاره به رویکرد نوین دانشگاه‌ها تصریح کرد: تجربه 4 نسل دانشگاهی در جهان نشان از اهمیت ارتباط دانشگاه‌ها با حوزه بازار و اقتصاد دارد و نسل چهارم دانشگاه‌ها نیز با رویکرد محلی و جهانی و روابط گسترده و داشتن شبکه‌های ارتباطی با نخبگان از طریق تحقیقات باکیفیت و نوآوری با اقتصاد در تعامل قرار می‌گیرند و ارزش‌آفرینی می‌کنند.
رئیس کارگروه های مربوط به حوزه ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولیت کارگروه‌های چهارگانه مربوط به ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت در ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز به جهاد دانشگاهی سپرده شده است.
وی «برگزاری سمینارهای شناسایی نیازهای پژوهشی و فناوری توسط کارشناسان سازمانها در دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و فناوری به منظور حل چالشها و تنگناهای استان»، «برگزاری تورهای پژوهشی برای بازدید از مراکز دانشگاهی، تولیدی معدنی و پژوهشی استان»، «تقویت ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری» و «تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی» را عناوین کارگروه‌های ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت عنوان کرد.
همچنین در این جلسه ندا رحیم پور سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز و دبیر کارگروه های مربوط به حوزه ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت اظهار کرد: ساماندهي و تقويت ارتباط ميان صنعت و دانشگاه، يكي از رويكردهاي اصلي كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه است كه مي‌تواند منجر به توسعه اقتصادي شود که متاسفانه تا كنون اين ارتباط كمتر مورد توجه بوده است.
وی افزود: نزديك شدن به ايام هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبي براي ارتباط هر چه بيشتر دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي با صنايع استان است.
لازم به ذکر است، در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کارگروه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.
 
https://sedayesanatgar.ir/vdcficdtaw6d1.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما