کد مطلب : ۶۶۵
plusresetminus
مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز از  برگزاری اولین جشنواره ایده های اشتغال زا وکارآفرینی کشور از سوی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی خبر داد.
برگزاری اولین جشنواره ملی ایده های اشتغال زا و کارآفرینی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی

حسین فلاح نژاد با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم تلاش در جهت ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور می باشد  گفت :  به منظور شناخت فرصت های ویژه اشتغال و ایده  پردازان خلاق کشور در مناطق مختلف این جشنواره در استان ها برگزار می شود.
وی با بیان اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد : از مهمترین اهداف این جشنواره توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال کار آفرینی و نوآوری،شناسایی ایده های برتر اشتغال زا، تشکیل  بانک های اطلاعاتی  ایده های برتر اشتغال زا و صاحبان ایده در سراسر کشور ،توسعه و ترویج ایده پردازی ، فراهم نمودن زمینه حمایت از ایده های اشتغال زا،شناخت فرصت های شغلی در مناطق و  کمک به ایجاد اشتغال پایدار کشور می باشد .
فلاح نژاد در خصوص ثبت نام در این جشنواره افزود : علاقمندان می توانند ایده های خود را  از تاریخ 20 دی ماه لغایت 10 بهمن 1400 از طریق  سامانه  https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir   ثبت نمایند .
مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز محور عناوین  ایده های مورد قبول برای شرکت در این جشنواره را نام برده و گفت: ایده های ارائه شده باید بصورت یک مدل یا الگوی اشتغال زا در یک منطقه خاص ویا در سطح ملی با موضوعاتی مانند اشتغالزایی وکارآفرینی،اشتغالزایی جوانان وفارغ التحصیلان،اشتغال روستایی،اشتغال در مناطق کمتر برخوردار،اشتغال  زنان سرپرست خانوار، معلولین،معتادین بهبود یافته ، زندانیان آزاد شده ،اشتغال مرتبط با محیط زیست یا کارآفرینی سبز و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران می باشد .
وی در خصوص فرایند بررسی ایده ها یاد آور شد : در ابتدا ایده ها در سطح استان بررسی و ایده برتر به ستاد وزارت متبوع جهت شرکت در سطح ملی  اعلام می شود و در سطح ستاد نیز ایده های ارسالی از سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته وایده برتر انتخاب و معرفی خواهد شد همچنین ارزیابی برترین ایده ها بر اساس نو آورانه بودن ، میزان امکان پذیری اجرای ایده،تاثیر بر اشتغال کشور  ،تعداد اشتغال ایجادی ،قابلیت دوام شغل،نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای ایده می باشد .
فلاح نژاد خاطر نشان کرد : ضمن اهدا جوایز به ایده برتر توسط وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در این جشنواره ، اقدامات لازم برای عملیاتی نمودن ایده برگزیده توسط دستگاه مرتبط با موضوع ایده بعنوان الگو ومدل اشتغالزایی در راستای ماتریس زیست بوم اشتغال کشور انجام می شود.
وی اضافه کرد : علاقمندان در استان البرز می توانند در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر از جشنواره  با دبیرخانه استان در اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان البرز  به شماره تلفن 32128000 داخلی 458 واحد توسعه کارآفرینی تماس حاصل نمایند.
 
 
https://sedayesanatgar.ir/vdcakmni149ni.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما