کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونق بازارسیاه نهاده‌های دامی/ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: نهاده‌ها خارج از "بازارگاه" توزیع می‌شود

10 دی 1399 ساعت 10:56

گروه استانها- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به عدم مدیریت منسجم در حوزه نهاده‌های دامی گفت: میزان قابل‌توجهی از این نهاده‌های دامی در گمرک رسوب یا خارج از سامانه بازارگاه در بازار توزیع و سبب ایجاد بازار سیاه شده است.


 به گزارش صدای صنعتگر ، سیدجواد ساداتی‌نژاد ، ضمن اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی در کشور اظهار داشت: در اقصی‌نقاط کشور خاک حاصلخیز برای کشاورزی وجود دارد و همین موضوع باعث شده است که با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، شاخص اقتصادی در کشاورزی مثبت باشد.

وی با بیان اینکه "این موضوع می‌تواند کشور را از اقتصاد نفتی رها سازد" افزود: کشاورزی می‌تواند مزیت‌های بزرگی را برای صادرات داشته باشد و بر همین اساس می‌توان گام‌های اساسی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به واسطه کشاورزی برداشت و این موضوع اهمیت حوزه کشاورزی را مشخص می‌کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از هدررفت و از دست دادن بازارهای هدف حوزه‌های کشاورزی ابراز داشت: کشاورزی می‌تواند برای کشور ارزآوری بسیار زیادی داشته باشد، اما متأسفانه نبود برنامه‌ریزی دقیق باعث‌ از دست رفتن بازارهای هدف شده است.
وی نبود مدیریت منسجم را یکی دیگر از دلایل از دست‌دادن بازارهای هدف در حوزه کشاورزی دانست و گفت: امروز عدم مدیریت منسجم را در حوزه نهاده‌های دامی مشاهده می‌کنیم و میزان قابل‌توجهی از این نهاده‌ها در گمرک رسوب یا خارج از سامانه بازارگاه در بازار توزیع و موجب ایجاد بازار سیاه شده است.
بیشتر بخوانید
ساداتی‌نژاد با بیان اینکه "تمامی تولیدات کشاورزی در کشور مصرف داخلی ندارد و در برخی محصولات شاهد تولید مازاد بر نیاز داخلی هستیم" تصریح کرد: صادرات محصولات مازاد کشاورزی بهترین روش فروش این محصولات است، اما متأسفانه در این مسیر مشکلات بسیار زیادی وجود دارد.
وی ضمن اشاره به بررسی مشکلات و موانع صادرات مازاد محصولات کشاورزی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رفع این موانع باعث می‌شود تا کشاورزی در بخش‌های مختلف رونق بیشتری بگیرد و انگیزه کشاورزان در تولید محصولات کشاورزی حفظ و ارتقا پیدا کند.
انتهای پیام/801/س


کد مطلب: 68

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/68/رونق-بازارسیاه-نهاده-های-دامی-رئیس-کمیسیون-کشاورزی-مجلس-نهاده-ها-خارج-بازارگاه-توزیع-می-شود

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir