کد مطلب : ۷۴۷
plusresetminus
اصل مهدویت، موضوع و مقوله ای جهان شمول و مشترک در میان ادیان الهی و آسمانی، است که پیامبران والامقام در ادیان مختلف، نوید ظهور منجی آخرالزمان را در بشارتها و بعضا کتب آسمانی خود داده اند.
مهدویت و انتظار
مهدی فیضی نیا- کارشناس مسائل مذهبی

اصل مهدویت، موضوع و مقوله ای جهان شمول و مشترک در میان ادیان الهی و آسمانی، است که پیامبران والامقام در ادیان مختلف، نوید ظهور منجی آخرالزمان را در بشارتها و بعضا کتب آسمانی خود داده اند. بنا بر اتفاق قول در ادیان مختلف، در آخرالزمان، مصلحی ظهور خواهد کرد با مدد الهی، نهضت ناتمام انبیا را کامل و تمام خواهد کرد، اعم از معارف مسحیت که به بازگشت حضرت مسیح(ع)  معتقد است تا اعتقاد به بازگشت حضرت یوشع در میان پیروان حضرت موسی(ع) که بنا بر تائید این موضوع در روایات مذاهب اسلامی، بزرگان و صلحا از میان ادیان مختلف حضرت حجت(عج) را بعنوان آخرین ذخیره الهی از نسل آخرین پیامبر آسمانی، همراهی خواهند کرد و حضرت مهدی(عج) به اذن الهی، جهان را سرشار از عدل و داد خواهد نمود و این همان وعده حق است که باید برای تحقق آن، فعالانه امیدوار و منتظر بود.

همچنین باید توجه داشته باشیم که مسئله‌ی انتظار از اجزاء لاینفک مهدویت است، و این انتظار یعنی امید و اعتقاد داشتن به فرارسیدن آینده ای قطعی و تلاش برای حرکت عموم مردم جهان با پرچمداری امت اسلامی بسمت اهداف والای الهی از جمله تحقق و گسترش عدل و داد در سراسر گیتی که البته وقوع این وعده قطعی، مستلزم زمان و متاثر از اراده و تصمیم الهی است و از سوی دیگر نیز باید دانست که انتظار فرج، بمعنای اشتیاق، فاصله زیادی با بی صبری دارد و نباید خواست و اراده خود را منطبق با اراده و حکمت الهی تلقی کنیم بلکه باید مترصد فعال و زمینه ساز شکل گیری شرایط ظهور حضرت باشیم.

ابعاد و برکات اعتقاد به مهدویت و انتظار، بسیار متنوع و گسترده است که می توان اصلی ترین برکات این اعتقاد الهی را برشمرد: تقویت روح امید – نپذیرفتن ظلم و استیلای دیگران و اعتقاد به وقوع مدد الهی - تلاش و تحرک برای زمینه سازی و دست یابی به وضع مطلوب- حصول آرمش روانی و اطمینان قلبی به رسیدن آینده ای مطلوب که انتظار و مهدویت را به موضوع و مقوله ای فعال بدل می کند و هیچگونه انفعال و رخوت را بر نمی تابد.

بر اساس بشارتهای دینی و روایات اسلامی که از قرون گذشته نوید آن داده شده، در عصر حاضر

علائم ظهور بیش از هر زمان دیگری محقق شده و چنانکه شاهد هستیم، شکل گیری جریانات سیاسی در سایر کشورها متاثر و در راستای اخبار آخرالزمان است اگرچه امپراطوری رسانه ای غرب تلاش دارد تا با تبلیغ دنیای مادی، اذهان عموم مردم جهان را از این واقعه حتمی، منحرف کند، لیکن نظام مقدس جمهوری اسلامی، بعنوان ام القرای جهان اسلام، پرچمدار با صلابت مهدویت و انتظار است که امیدواریم زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) و شکل گیری حکومت عدل الهی باشیم. ان شاالله.
https://sedayesanatgar.ir/vdcbuzbzprhba.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما