کد مطلب : ۷۴۹
plusresetminus
دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه روابط بین الملل گفت: در این راستا ضمن برگزاری همایش های B2B میان فعالان اقتصادی البرز و سنگال بر اعزام و پذیرش هیات های خارجی میان طرفین هدف گذاری می کنیم.
پذیرش هیات های تجاری میان ایران و سنگال توسعه می یابد
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سیدفراز جبلی در همایش بررسی بازار کشور سنگال که در قالب ارتباط ویدئو کنفرانسی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، رئیس اداره سوم آفریقا و حضور نمایندگان چندین شرکت ایرانی در سالن جلسات بازرگانی البرز برگزار شد، بیان کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری این نشست گسترش روابط فعالان اقتصادی البرز با کشور سنگال و افزایش سطح تعاملات میان طرفین است.

وی با اشاره به مزیت نزدیکی البرز به پایتخت و استقرار بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی در این استان به عنوان فرصت های توسعه روابط تجاری خارجی و افزایش سطح صادرات بیان کرد: البرز از استان های مطرح به لحاظ فراوانی تعداد شهرک ها و لکه های صنعتی است که این مسئله تاثیر بالایی در افزایش توان صادراتی استان دارد‌.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت:  پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف از جمله صنایع غذایی، تبدیلی، قطعه سازی، دارویی و یا بخش کشاورزی در البرز وجود دارد ولی متاسفانه تاکنون از این ظرفیت ها به نحو شایسته استفاده نشده است.

وی با اشاره به فعالیت تعداد زیادی بنگاه های کوچک و متوسط یا SME که سهم مهمی در اشتغال استان دارند، گفت: در قالب فعالیت این مجموعه ها سطح بالایی از تولید اتفاق می افتد که در نتیجه آن علاوه بر تامین نیاز استان با تقاضای بالا برای عرضه تولیدات در خارج از البرز مواجه می‌شویم، در این رابطه بحث توسعه صادرات بسیار حائز اهمیت است.

جبلی با این توضیح که خوشبختانه کشورهای مختلفی مقصد محصولات صادراتی البرز است، گفت: در قالب برگزاری همایش بررسی بازار کشور سنگال دربهای جدیدی به سوی تعامل فعالان اقتصادی البرز با تجار این کشور گشوده می‌شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز با اشاره به برنامه هایی که از سوی این مجموعه در حوزه بین الملل و گسترش سطح روابط خارجی دنبال شده است، عنوان کرد: بخشی از این اقدامات برگزاری چندین همایش B2B با فعالان اقتصادی کشورهای مختلف از جمله سنگال است تا در ادامه فرآیند اعزام و پذیرش هیات های تجاری میان البرز و سنگال آغاز شود.
https://sedayesanatgar.ir/vdcd2n056yt0o.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما