کد مطلب : ۷۶۳
plusresetminus
معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری کارلیا روسیه با اشاره به ظرفیت استان البرز در مراودات تجاری با روسیه ، گفت : مراودات تجاری البرز با جمهوری کارلیا روسیه گسترش می‌یابد.
مراودات تجاری البرز با جمهوری کارلیا روسیه گسترش می‌یابد

 

 


به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، دیمیتری رودیونوف بعد از  ظهر امروز  در جریان سفر یکروزه به استان البرز و دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی این استان با تاکید بر اعلام آمادگی توسعه روابط تجاری روابط میان جمهوری کارلیا روسیه و استان البرز اظهار داشت: این منطقه  در شمال غربی روسیه واقع شده و از  ذخائر گسترده  طبیعی زیادی برخوردار است.

وی افزود:جمهوری کارلیا روسیه از  لحاظ مساحت وسعتی نظیر کشورهای یونان و جمهوری بلغارستان دارد.


رودیونوف  با اشاره به نقش مهم جمهوری کارلیا در اتصال بنادر شمالی روسیه به کشورهای جنوب شرق آسیا، گفت: این قسمت از کشور روسیه به آبهای بین المللی مانند دریا سیاه و خزر دسترسی دارد و صنعت آن نیز حدود 40 درصد تولید ناخالص ملی کشور روسیه را تشکیل می‌دهد. 
معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری کارلیا روسیه تصریح کرد: یک بخش مهم از صنعت روسیه ، در حوزه تولیدات چوبی، صنایع غذایی، سنگ ، پرورش آبزیان و صنایع شیمیایی است.
وی با بیان اینکه علیرغم فشارهای شدید ناشی از تحریم‌های غرب و آمریکا علیه روسیه، صنعت جمهوری کارلیا به فعالیت خود ادامه داده است ، گفت: این جمهوری نقش مهمی در  صنعت و به تبع آن اقتصاد روسیه ایفا می کند.
 رودیونوف  با اشاره به اینکه جمهوری کارلیا بیش از 70 درصد ماهی قزل آلا مورد نیاز کشور روسیه را  پرورش می‌دهد ، ادامه داد:  در تولید سنگ آهن کارلیا  سهم 20 درصدی را در اختیار دارد.
وی با اشاره به اینکه در جمهوری کارلیا  بیش از 13 درصد محصولات سلولزی و 10 درصد کاغذ کشور روسیه تولید می‌شود، گفت: یک سوم  این محصولات تولیدی در منطقه مورد نظر به صادرات اختصاص دارد.
معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری کارلیا روسیه با تاکید بر اهمیت گسترش روابط میان جمهوری کارلیا و ایران عنوان کرد: بر اساس آمار سال 2021 میلادی حجم مبادلات تجاری این بخش از کشور روسیه با ایران برابر 3 میلیون و 200 هزار دلار بوده است و خوشبختانه نسبت به  سال 2020 میلادی قبل آن حدود 10 درصد افزایش داشت و عمده آن شامل صادرات کاغذ به ایران بوده است.
وی با اشاره به اینکه  یکی از اهداف مهم این هیات تجاری روسی پیدا کردن بازارهای جدید برای عرضه محصولات جمهوری کارلیا در ایران است ، افزود: از دیگر اهداف ما گسترش روابط اقتصادی با ایران و واردات محصولات  این کشور برای تامین نیاز جمهوری کارلیا روسیه است. 
معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری کارلیا روسیه با اعلام آمادگی برای عرضه بیش از 800 هزار مترمکعب محصولات چوبی به ایران از جمله پروفیل و صفحات تخته ای چوبی و گرانول گفت : امید است که محصولات ما در این زمینه مورد توجه فعالان اقتصادی ایران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در جمهوری کارلیا بیش از 70 واحد پرورش ماهی قزل آلا در مجموع تولید سالانه بیش از 35 هزار تن دارند، افزود: با توجه به اینکه ایران مقام اول را در پرورش ماهی قزل آلا در دنیا را دارد و واحدهای تولید خوراکی ماهی فراوانی در این کشور فراوان است، در خصوص صادرات این محصولات از ایران به کارلیا گفت‌وگوهایی رابا شرکت‌های ایرانی پیش برده ایم. 
رودیونوف با این توضیح که در صورت موافقت کشور روسیه در خصوص همکاری با  چند تولید کننده غذای ماهی در ایران همکاری در این زمینه را آغاز  میکنیم، افزود: به جزء غذای ماهی برای صادرات تخمک‌های بارور شده ماهی قزل آلا  به روسیه نیز برنامه‌هایی داریم و نیاز ما در این زمینه حدود 20 میلیون عدد است.
وی با اشاره به پیشرفت خوب جمهوری کارلینا روسیه در حوزه سنگ و پردازش آن گفت: شرکت‌های فعال ما در این بخش علاقمند به تهبه انواع سنگ‌های معدنی و یا نما به رنگ‌های مشکی، سبز و سفید از ایران هستند تا محصولات خاصی تولید کنند. 
معاون اقتصادی نخست وزیر جمهوری کارلیا روسیه با اشاره به اینکه موضوع لجستیک نیز در بحث گسترش روابط میان جمهوری کارلیا و ایران مهم است ، عنوان کرد: این مسئله تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا و غرب دچار مشکل شده است، اما برای بهبود این وضعیت از ظرفیت کریدور شمال-جنوب بسیار حائز اهمیت است، زیرا جمهوری کارلیا مستقیم به آن  می‌رسد و از طرفی بنادر آستراخان و سنت پترزبورگ روسیه را به بنادر امیرآباد و بندرعباس ایران و بمبئی کشور هند متصل می کند.
وی ادامه داد: این کریدور حمل و نقلی قبل از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی بسیار فعال بوده است و  اکنون نیز مسئولان روسیه در دولت فدرال و جمهوری کارلیا مشغول بازسازی و احیاء آن هستند، ما شرکت های ایرانی فعال در زمینه لجستیک را برای بهبود وضعیت به همکاری دعوت می کنیم.
https://sedayesanatgar.ir/vdcjfteazuqem.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما