کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کار در حوزه انرژی نامحدود خورشید ضرورت دارد/ عزم سپاه برای رفع مشکلات دهک های پایین جامعه

9 مرداد 1401 ساعت 16:37

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: اقدامات بسیاری در حوزه های مختلف باید صورت گیرد که یکی از آن ها کار در حوزه انرژی نامحدود خورشید است زیرا به سادگی و به صورت رایگان از انرژی استفاده نمی کنیم.



به گزارش صدای صنعتگر، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در جلسه ای با موضوع «جهاد روشنایی» که به همت سازمان بسیج سازندگی، با هدف استفاده از نیروی خورشیدی در مناطق محروم و با حضور مدیرعامل برق البرز برگزار شد، گفت: کشورهای پیشتاز در این عرصه، کشورهایی هستند که فناوری نوین را توسعه می دهند.

کار در حوزه انرژی نامحدود خورشید ضرورت دارد/ عزم سپاه برای رفع مشکلات دهک های پایین جامعه

وی با اشاره به وجود پدیده های کم آبی و خشکسالی در کشور و با بیان اینکه در سنوات گذشته نیز مشاهده کردیم که در حال حرکت به سمت سال های خشک هستیم، افزود: زمانی که کمبود آب وجود دارد، به تبع آن، با کمبود برق و مشکل انرژی نیز مواجهیم. از طرفی، کشور در حال توسعه، جمعیت آن در حال افزایش و اقتصاد و تولید آن نیز در حال رشد است که همه این موارد به انرژی نیاز دارند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز مطرح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری، نگاه و افق طولانی و بلند مدتی در خصوص انرژی صلح آمیز هسته ای دارند، ما نمی توانیم با شیوه و نگاهی که چندین سال پیش وجود داشته، کار را ادامه دهیم و کشور را اداره کنیم. زمانی که برق در البرز قطع می شود، به دلیل اتصال 80 درصد آب استان به چاه ها و برق، آب نیز قطع می شود.

سردار حیدرنیا با اشاره به قطعی های مکرر برق در استان البرز در سال گذشته و با بیان اینکه  با روی کار آمدن دولت انقلابی، اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است، عنوان کرد: اقدامات بسیاری در حوزه های مختلف باید صورت گیرد که یکی از آن ها کار در حوزه انرژی نامحدود خورشید است زیرا در کشوری زندگی می کنیم که به سادگی و به صورت رایگان از انرژی استفاده نمی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورها به شیوه های مختلف بیش از ما تولید انرژی دارند اما کمتر از ما مصرف می کنند؛ الگوی مصرف ما دچار مشکل و ایراد بوده اما در حال اصلاح است؛ سیستم و تکنولوژی نیز باید ارتقا پیدا کند. انرژی گران و تولید آن هزینه بر است. در حال حاضر دولت به انرژی مورد استفاده ما یارانه می دهد. انرژی در کشورهای اروپایی نیز گران است اما دولت سوبسید می دهد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز افزود: حذف این یارانه از انرژی توسط دولت ممکن نیست زیرا بسیاری از مردم جزو دهک های پایین جامعه هستند. در صدد اجرای طرحی با کمک و تلاش و اراده بسیجیان هستیم که مشکلات افراد دهک های پایین را مرتفع کنیم تا اگر متعاقبا دولت قصد اتخاذ تصمیمی در خصوص یارانه انرژی داشت، کمترین آسیب به آن ها وارد شود.
 


کد مطلب: 804

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/804/کار-حوزه-انرژی-نامحدود-خورشید-ضرورت-عزم-سپاه-رفع-مشکلات-دهک-های-پایین-جامعه

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir