کد مطلب : ۸۰۵
plusresetminus
رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: در گردشگری صنعتی ضمن استعدادیابی و ظرفیت سنجی کارخانه های استان برای تبدیل شدن به مکان های گردشگری، زمینه میراث حوزه تولید استان را فراهم می کند.
معرفی میراث حوزه تولید البرز با تقویت گردشگری صنعتی استان فراهم می‌شود 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، شادی حاضری در بیست و دومین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: موضوع گردشگری صنعتی از سالیان قبل در این کمیسیون مطرح و مورد توجه بوده است؛ زیرا با توجه به حضور صنایع با قدمت بالا و از طرفی برندهای نامی تولیدی در این استان، تقویت گردشگری در این بخش می تواند هویت، اصالت و فرهنگ بومی یک استان را به خوبی به بازدیدکنندگان معرفی کند.

وی با بیان اینکه تقویت گردشگری صنعتی منافع اقتصادی مطلوب برای تولیدکنندگان و کارخانه داران استان فراهم خواهد کرد، گفت: با وجود بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در البرز ضمن استعداد یابی و ظرفیت سنجی کارخانه های استان به عنوان مکان های گردشگری، زمینه برای حفظ تاریخچه و میراث به جای مانده در بخش تولید البرز فراهم می شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: با برگزاری تورهای گردشگری ضمن آشنایی جامعه با صنایع مادر، واحدهای تولیدی در قالب صنایع کوچک نیز فرصت کافی برای معرفی محصولات خود به بازار مصرف را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه البرز قطب صنایع غذایی، دارویی، لوازم خانگی و تولیدات کشاورزی است، افزود: در کنار این توانمندی های موجود، دیگر بخش های تولیدی استان البرز پتانسیل و شرایط بالقوه زیادی برای تبدیل شدن به فضاهای خاص گردشگری دارند، آشنایی با خطوط تولید، محصولات خاص و تکنولوژی های به کار رفته در صنایع استان از جمله ظرفیت های ویژه برای تقویت گردشگری صنعتی است.

حاضری با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از شهرک های صنعتی استان البرز عنوان کرد: در حال حاضر با برنامه ریزی های اتاق بازرگانی البرز به منظور سرعت بخشی به حضور هیات های تجاری خارجی در استان بعد از دو سال رکود ناشی از کرونا، اقدامات موثری در بحث تقویت گردشگری صنعتی انجام شده است، اما برای  جذب بیشتر گردشگر در این بخش باید از حضور سرمایه گذاران به منظور تقویت زیرساخت ها از جمله واحدهای اقامتی و پذیرایی در استان استفاده شود‌.

وی با بیان اینکه ظرفیت های ویژه ای در حوزه صنعت البرز وجود دارد، گفت: اتاق بازرگانی البرز این آمادگی را دارد که رویدادهای گردشگری در حوزه صنعت برگزار کند.

در پایان این نشست و با اعلام نظر اعضای کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز، رضا عباس زاده به عنوان نائب رئیس جدید این کمیسیون تعیین شد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcgrn974ak9z.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما