کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مسجد، محور خدمت» طرحی جهت توسعه خدمات فرهنگی

31 مرداد 1401 ساعت 10:49

عضو شورای اسلامی شهر کرج با ارایه طرحی با عنوان «مسجد، محور خدمت»، گفت: این طرح نقش موثری در توسعه خدمات فرهنگی و نقش آفرینی مساجد دارد.


به گزارش صدای صنعتگر، علیرضا رحیمی با اشاره به اینکه امروزه مسجد تنها به عنوان محلی برای اقامه نماز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این در حالی است که در تاریخ نقش مسجد فراتر بوده است.
وی با بیان اینکه آمادگی برای جنگ، صلح، عبادت، ازدواج، گره گشایی، سکونت و پناه دادن و ... در مساجد انجام می‌شده، گفت: در واقع در مسجد زندگی جاری بوده است.
این عضو شورا اضافه کرد: البته اشاره به نقش مساجد در تاریخ، تنها به صدر اسلام خلاصه نمی‌شود و این نقش در ۸ سال دفاع مقدس نیز پررنگ بوده و مسجد به عنوان یک مأمن برای مسلمانان نقش آفرینی کرده است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه با گذر زمان نقش مسجد در زندگی مردم کمرنگ تر شده، گفت: مدیریت شهری برای جلوگیری از این امر اقداماتی نظیر «هر مسجد یک حقوقدان، یکشنبه های علوی با نجم خوانی و ... » را برنامه ریزی کرد که ظاهراً اجرای آن به مرور زمان متوقف شده است.
رحیمی در ادامه خطاب به شهردار منتخب، سرپرست فعلی شهرداری و معاون فرهنگی شهرداری گفت: به تازگی طرحی با عنوان «مسجد، محور خدمت» آماده شده و شاخص های دارد که اجرایی شدن آن مورد تأکید است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: در این طرح که با حضور شهرداری و شورا، معتمد محلی از بسیج تا نخبگان محله برگزار می‌شود، با نگاهی محله محور، مشکلات مطرح شده و تلاش برای رفع نیازهای واقعی شهر و شهروندان صورت می‌گیرد.
وی افزود: پیشنهاد می‌کنم این طرح که مقدمات آن نیز در حال اجراست از سوی معاونت فرهنگی شهرداری کرج عملیاتی شود.


کد مطلب: 847

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/847/مسجد-محور-خدمت-طرحی-جهت-توسعه-خدمات-فرهنگی

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir