کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح ها و پروژه های عمرانی شهرستان طالقان در سفر نیمروزی معاون عمرانی استانداری البرز رصد شد

30 آبان 1401 ساعت 11:32

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به همراه مهدوی فرماندار شهرستان طالقان و هیئت همراه از برخی پروژه های عمرانی و طرح های این شهرستان بازدید و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این حوزه ها قرار گرفت.


 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، احمد افضلی در این سفر نیمروزی از بیمارستان در حال احداث شهرستان طالقان، پروژه راه جدید طالقان به هشتگرد و تونل در حال احداث، وضعیت طرح های هادی، واگذاری انشعابات گاز، برق و همچنین گازرسانی به روستاهای این شهرستان بازدید کرد.
وی در این بازدید ضمن بررسی جزئیات احداث جاده جدید طالقان به هشتگرد تاکید کرد: ایمن سازی مسیر و تکمیل طرح روشنایی جاده جدید از جمله موضوعات مهمی است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
افضلی یادآور شد: تکمیل تونل جاده جدید نیاز به تامین اعتبار لازم دارد که امید است با شتاب لازم و تسریع در تکمیل پروژه نتایجی خوبی حاصل شود.
این مسئول همچنین با تاکید بر بازنگری طرح هادی روستاهای شهرستان طالقان که می تواند گام مهمی در ارائه خدمات به مردم باشد، تصریح کرد: شایسته است بنیاد مسکن ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود در محدوده بافت روستایی و بازنگری طرح هادی به سمت توسعه و پیشرفت روستاها با نگاه اشتغال پایدار گام بردارد.
گفتنی است در حاشیه این بازدید، جلسه مشترکی با هدف بررسی آخرین وضعیت طرح های هادی، واگذاری انشعابات گاز، برق و همچنین گازرسانی به روستاها با حضور حدادی نماینده مردم شهرستانهای طالقان،ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، علی مهدوی فرماندار شهرستان طالقان و جمعی از مدیران کل برگزار شد.


کمیته های 12گانه ذیل شورای تامین مسکن استان البرز فعال می شود/ مشارکت تمامی دستگاه ها در تحقق طرح ملی مسکن ضروری است
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از آغاز فعالیت کمیته های تخصصی ذیل شورای تامین مسکن استان خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت کمیته های تخصصی، همکاری و مشارکت تمامی دستگاه ها در تحقق طرح ملی مسکن ضرورتی است که باید بیش از پیش مورد توجه مدیران استان قرار گیرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، احمد افضلی با بیان این مطلب در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان اظهار داشت: کمیته های تخصصی؛ زیربنایی، شهرداری ها و صدور پروانه ساخت و پایان کار، کنترل مصالح ساختمانی و صنعتی سازی، بافت فرسوده، تجارت جهانی و اندیشه ورز و معماری اسلامی، حاشیه نشینی، مسکن محرومین، حقوقی، اقتصادی، ثبت اسناد و املاک و مستغلات، ساماندهی تعاونی ها و مسکن مهر کمیته های 12 گانه ای هستند که ذیل این شورا فعالیت خود را آغاز کرده و مصوبات آنها در شورای تامین مسکن استان مورد بررسی قرار می گیرد.
وی هدف از تشکیل کارگروه های تخصصی را آسیب شناسی و ارائه راهکارهای کارشناسی برای رفع مشکلات و همچنین تسریع در روند اجرایی پروژه های مسکن ملی در سطح استان البرز عنوان کرد و گفت: با آغاز ثبت نام رسمی طرح ملی مسکن در استان البرز، 229 هزار و 891 نفر متقاضی نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کرده اند که با توجه به شرایط تعریف شده در سامانه، از این تعداد 25 هزار و 321 نفر تائید نهایی شدند.
افضلی خاطر نشان کرد: 25 هزار و 216 تعداد واحدهای تعریف شده پروژه در سایت های مسکن ملی البرز است که امید می رود در سایه تعامل و هم افزایی میان مسئولان دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها و بانک های استان شاهد تسریع در روند احداث واحدهای مسکونی و تحویل آن به شهروندان باشیم.
این مسئول هدف دولت مردمی از اجرای طرح ملی مسکن را اعطای مسکن ارزان قیمت و احداث آن در کمترین زمان ممکن اعلام و تاکید کرد: اعطای پیش پروانه ساخت از سوی شهرداری ها از جمله مصوبات این نشست در راستای تسریع در روند احداث واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن در سطح استان است که باید از سوی شهرداران مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است در این جلسه اداره کل راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرجدید هشتگرد، بنیاد مسکن و اتاق تعاون اقدامات صورت گرفته در خصوص پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را ارائه کردند.
 


کد مطلب: 943

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/943/طرح-پروژه-های-عمرانی-شهرستان-طالقان-سفر-نیمروزی-معاون-استانداری-البرز-رصد

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir