کد مطلب : ۱۵۰۶
plusresetminus
 معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه تیپیکو یکی از مجموعه‌های خوب ، مهم و اثرگذار دارویی با مدیریت دکتر آرین نژاد است، گفت : برای رفع مشکلات و درخواست‌های مرتبط با وزارت صمت از سوی شرکت‌های تیپیکو از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
تیپیکو از ظرفیت‌های مهم و اثرگذار دارویی کشور است

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، دکتر محمد مهدی برادران عصر دوشنبه هفتم خرداد در دیدار با دکتر آرین نژاد مدیرعامل تیپیکو، معاونان و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های تابعه با تسلیت شهادت شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهان اظهار داشت: ریاست محترم جمهور در حوزه تسهیل گری در تولید نقش آفرینی موثری داشتند و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

 وی با اشاره به ظرفیت شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین " تیپیکو" افزود: مجموعه تیپیکو با مدیریت خوب یکی از ظرفیت‌های مهم دارویی کشور است که در تنظیم بازار دارو و تامین نیاز دارویی کشور نقش آفرین است.
 
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به موارد مطرح شده از سوی مدیران عامل در این جلسه برای تسهیل گری در زمینه ثبت سفارش دستگاهها برای نوسازی و بازسازی خطوط دارویی ، تسهیل گری در واردات مواد اولیه و دستگاه‌ها، دریافت مواد اولیه از سوی شرکت‌های پتروشیمی بر اساس روند قانونی، تسهیل در صادرات مواد اولیه و محصول نهایی و اختلال در برخی از موارد ثبت سفارش اقلام مورد نیاز دارای پروانه تولید، عنوان کرد: برای رفع مشکلات و درخواست‌های مرتبط با وزارت صمت از سوی شرکت‌های تیپیکو از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
 
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه تولید مواد اولیه و رشد در این بخش یکی از موضوعات مهم مد نظر رهبری معظم انقلاب است که در دیدار با فعالان اقتصادی مطرح و از سوی ایشان پیگیری شد، عنوان کرد: بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز تولید دارو در داخل قابل تامین است و وزارت صمت در حوزه‌های تخصیص زمین، ماشین آلات، اصلاح تعرفه‌ها ، ثبت سفارشات و نوسازی دستگاه‌ها و دیگر موضوعات در چهارچوب وظایف محوله قانونی ایفای نقش می کند.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات هم در کنار دیگر دستگاه‌ها در کنار تولید کنندگان دارو هستیم، ادامه داد: ثبت برنامه تولید شرکت‌های دارویی در سامانه می تواند به تامین نیازها و توسعه تولید دارو کمک کند.
 
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه در مورد خرید اقلام مورد نیاز از صنایع پتروشیمی برای رفع نیازهای شرکت‌های دارویی هم برنامه ریزی و اقدام انجام شده است، تصریح کرد: در این زمینه تفاهمات خوبی از سوی وزارت صمت با شرکت‌های تامین کننده انجام شده و تاکنون تسهیلات اعتباری خرید برای شرکت‌ها محقق شده است.
 
وی با بیان اینکه در صورت تجمیع درخواست‌های شرکتها از سوی تیپیکو این آمادگی برای تامین نیازهای اقلام مورد نیاز به صورت اعتباری از بخش پتروشیمی وجود دارد، تصریح کرد: اعلام میزان نیاز در این حوزه مهم است تا بتوان به جمع بندی رسید، در مورد تسهیلات خرید دستگاه‌ها نیز در صورت درخواست در کمترین زمان ممکن پاسخ‌ها ارائه می‌شود.
 
انتهای پیام/
 
https://sedayesanatgar.ir/vdcd.z0f2yt0k9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما