کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرب الاجل یک ماهه استاندار برای تعیین تکلیف راه اندازی زباله سوز در حلقه دره 

19 اسفند 1400 ساعت 14:57

نماینده عالی دولت در استان گفت: ظرف یک ماه آینده باید زباله سوز در حلقه دره راه اندازی شود.



به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی با بیان این مطلب درجلسه ساماندهی (محل دفن زباله های استان) حلقه دره و تصمیم گیری برای خرید و راه اندازی زباله سوز استان اظهار داشت: موضوع پسماند یکی از دغدغه‌های جدی شهر‌های بزرگ است و بی توجهی به این موضوع در استان البرز نیز می تواند شرایط سخت تری را به وجود آورد از این رو هر چه سریعتر با قرارداد طرح های زباله سوز و توسعه آن بی توجهی 20 ساله را جبران نماییم.
وی افزود: همه شهرداران استان در برابر هرگونه کم و کاستی در انجام وظایف و ارائه خدمات به مردم مسئولند و باید پاسخگوی خواسته های مردمی باشند.
 وی با بیان اینکه بی توجهی 20 ساله در خصوص تعیین تکلیف  پسماند حلقه دره باعث بروز مشکلات زیست محیطی متعددی میشود، خاطرنشان کرد: آب، خاک و هوای این منطقه با تأثیر گرفتن از آلودگی‌های زیست محیطی این سایت می تواند دچار مخاطرات بسیاری شود و زیست مردم را با مشکل مواجه می کند که باید هرچه سریعتر به این وضعیت رسیدگی شود.
عبداللهی گفت:  در این سال ها شهرداران و شوراهای متعددی آمدند و رفتند و نتوانستند هیچ کاری در این خصوص انجام دهند از این رو ما در استان بدنبال برنامه عملیاتی برای اجرایی کردن طرح مدیریت پسماند (زباله سوز) هستیم.
وی تاکید کرد: علاوه بر این برنامه ها باید از طریق اطلاع رسانی گسترده و روش های نوآورانه با مشارکت خود مردم تفکیک از مبدا را به عنوان یک رویکرد کلیدی در استان پیگیری کنیم. 
نماینده عالی دولت در ادامه تصریح کرد: در این طرح ما بدنبال اصلاح فرآیندها نیز هستیم ما در صدد  جبران عقب افتادگی  20 ساله مدیریت پسماند در البرز هستیم و باید ظرف یک ماه تفاهم نامه ای در شهرداری کرج یا سازمان همیاری های استان با شرکت بهره برداری منعقد گردد. 
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری طی نشستی با شهرداران شهرستان های استان در خصوص نحوه قرارداد با شرکت در قالب قرارداد‌های بی او تی (مشارکت بخش خصوصی و دولت بوده که به موجب آن ۶۰ درصد اعتبار از سوی بخش خصوصی و ۴۰ درصد آن نیز از سوی شرکت طرح تامین و هزینه می شود) و  و بی او او  برای اجرای این طرح تصمیم گیری نمایند . 
استاندار دستور داد در مدت زمان مشخص، طرح نیروگاه زباله‌‌‌سوز باید در استان تعیین ‌تکلیف شود و پس از بررسی کارشناسی، پیشنهادهای اجرایی  توسط معاونت عمرانی و شهرداری برای نشست بعدی ارائه و یکی از روش‌ها برای اجرا انتخاب شود.
استاندار البرز همچنین در پایان جلسه به زباله‌های بیمارستانی و نخاله نیز تاکید کرد، افزود: زباله‌های بیمارستانی نیز باید در جلسه ای جداگانه تعیین تکلیف شوند.


کد مطلب: 717

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/717/ضرب-الاجل-یک-ماهه-استاندار-تعیین-تکلیف-راه-اندازی-زباله-سوز-حلقه-دره

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir