کد مطلب : ۷۱۷
plusresetminus
نماینده عالی دولت در استان گفت: ظرف یک ماه آینده باید زباله سوز در حلقه دره راه اندازی شود.
ضرب الاجل یک ماهه استاندار برای تعیین تکلیف راه اندازی زباله سوز در حلقه دره 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی با بیان این مطلب درجلسه ساماندهی (محل دفن زباله های استان) حلقه دره و تصمیم گیری برای خرید و راه اندازی زباله سوز استان اظهار داشت: موضوع پسماند یکی از دغدغه‌های جدی شهر‌های بزرگ است و بی توجهی به این موضوع در استان البرز نیز می تواند شرایط سخت تری را به وجود آورد از این رو هر چه سریعتر با قرارداد طرح های زباله سوز و توسعه آن بی توجهی 20 ساله را جبران نماییم.
وی افزود: همه شهرداران استان در برابر هرگونه کم و کاستی در انجام وظایف و ارائه خدمات به مردم مسئولند و باید پاسخگوی خواسته های مردمی باشند.
 وی با بیان اینکه بی توجهی 20 ساله در خصوص تعیین تکلیف  پسماند حلقه دره باعث بروز مشکلات زیست محیطی متعددی میشود، خاطرنشان کرد: آب، خاک و هوای این منطقه با تأثیر گرفتن از آلودگی‌های زیست محیطی این سایت می تواند دچار مخاطرات بسیاری شود و زیست مردم را با مشکل مواجه می کند که باید هرچه سریعتر به این وضعیت رسیدگی شود.
عبداللهی گفت:  در این سال ها شهرداران و شوراهای متعددی آمدند و رفتند و نتوانستند هیچ کاری در این خصوص انجام دهند از این رو ما در استان بدنبال برنامه عملیاتی برای اجرایی کردن طرح مدیریت پسماند (زباله سوز) هستیم.
وی تاکید کرد: علاوه بر این برنامه ها باید از طریق اطلاع رسانی گسترده و روش های نوآورانه با مشارکت خود مردم تفکیک از مبدا را به عنوان یک رویکرد کلیدی در استان پیگیری کنیم. 
نماینده عالی دولت در ادامه تصریح کرد: در این طرح ما بدنبال اصلاح فرآیندها نیز هستیم ما در صدد  جبران عقب افتادگی  20 ساله مدیریت پسماند در البرز هستیم و باید ظرف یک ماه تفاهم نامه ای در شهرداری کرج یا سازمان همیاری های استان با شرکت بهره برداری منعقد گردد. 
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری طی نشستی با شهرداران شهرستان های استان در خصوص نحوه قرارداد با شرکت در قالب قرارداد‌های بی او تی (مشارکت بخش خصوصی و دولت بوده که به موجب آن ۶۰ درصد اعتبار از سوی بخش خصوصی و ۴۰ درصد آن نیز از سوی شرکت طرح تامین و هزینه می شود) و  و بی او او  برای اجرای این طرح تصمیم گیری نمایند . 
استاندار دستور داد در مدت زمان مشخص، طرح نیروگاه زباله‌‌‌سوز باید در استان تعیین ‌تکلیف شود و پس از بررسی کارشناسی، پیشنهادهای اجرایی  توسط معاونت عمرانی و شهرداری برای نشست بعدی ارائه و یکی از روش‌ها برای اجرا انتخاب شود.
استاندار البرز همچنین در پایان جلسه به زباله‌های بیمارستانی و نخاله نیز تاکید کرد، افزود: زباله‌های بیمارستانی نیز باید در جلسه ای جداگانه تعیین تکلیف شوند.
https://sedayesanatgar.ir/vdcicyay2t1az.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما