کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

البرز آماده تامین کالاهای مورد نیاز روسیه در شرایط تحریمی است

10 خرداد 1401 ساعت 18:45

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از آمادگی این استان برای تامین کالای مورد نیاز روسیه خبر داد.


 به گزارش صدای صنعتگر ،پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در جریان سفر هئیت تجاری   جمهوری کارلیا روسیه به البرز  که بعد از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش صنعت و تولید، اظهار داشت : استان البرز با استقرار بیش از 4 هزار واحد صنعتی استانی فعال در این زمینه تامین نیازمندی‌های  صنایع دارویی، غذایی، قطعات خودرو و کشاورزی است‌.
وی با بیان اینکه البرز بالغ 12 شهرک صنعتی فعال دارد، افزود: یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی خاورمیانه در شهر اشتهارد البرز است و یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم این استان فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام است که نقش مهمی در فعالیت‌های صنعتی و تولیدی البرز دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با بیان اینکه  خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در فرودگاه بین المللی پیام در بحث کارگو سنتر در حال انجام است ، بیان کرد:  راه اندازی این خدمت تاثیر بالایی در صادرات تولیدات این استان به دیگر کشورها از جمله روسیه دارد.
وی با این توضیح که استان البرز قطب تولید ماکارونی و داروی کشور است ، عنوان کرد : بیش از 80 درصد ظرفیت‌های دارویی ایران در البرز فعال است و صادراتی خوبی از کارخانه‌های البرز در این حوزه به کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا انجام می‌شود.
رضایی با بیان اینکه بستر لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت‌های ایرانی و روسی در زمینه صنایع غذایی و دارویی وجود دارد ، گفت: حدود 40 سال است که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران وجود دارد و چند ماهی می‌شود که این تحریم ها در برابر روسیه نیز اعمال شده است، اما همین شرایط سبب شده است که فعالان اقتصادی ایران و روسیه به دنبال ایجاد بسترهای جدید برای توسعه روابط، اقتصادی و تجاری خود باشند‌ و تاکنون توانسته اند به خوبی پیش روند.
 رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه  برگزاری چنین نشست‌هایی با حضور فعالان اقتصادی میان دو کشور و ایران روسیه سبب  می‌شود که آنها راحت تر شرکای تجاری خود را پیدا کنند ، ادامه داد: زمینه تولیدات محصولات مکمل برخی کالاهای تولید روسیه در ایران وجود دارد و این مسئله می‌تواند به ایجاد تراز تجاری قابل قبول میان دو کشور کمک کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز افزود: با توجه به تحریم علیه روسیه وجود دارد تولیدات استان البرز می می‌تواند بخشی از مواد مصرفی کشور روسیه از جمله جمهوری کارلیا را فراهم کند و بخشی از این توانمندی‌ها در فضای نمایشگاهی اتاق برای معرفی به هئیت‌های  تجاری های خارجی معرفی می شود.
وی با تاکید بر بسط گسترش روابط تجاری میان فعالان اقتصادی ایران و روسیه بعد از سفر هئیت‌های تجاری اعزامی از جمهوری کارلیا، گفت: در آینده نیز برای برگزاری وبینارها و نشست‌های ویدئو کنفرانسی میان طرفین برنامه ریزی می کنیم.


کد مطلب: 762

آدرس مطلب :
https://www.sedayesanatgar.ir/news/762/البرز-آماده-تامین-کالاهای-مورد-نیاز-روسیه-شرایط-تحریمی

صدای صنعتگر
  https://www.sedayesanatgar.ir