کد مطلب : ۱۰۹۵
plusresetminus
مدیرکارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز گفت: وظیفه کارخانه های نوآوری، اتصال بخش دولتی به بخش صنعتی و اکوسیستم دانش بنیان است.
وظیفه کارخانه های نوآوری، اتصال بخش دولتی به بخش صنعتی و اکوسیستم دانش بنیان است
به گزارش صدای صنعتگر، پنل صنعت، مولد اقتصاد دانش بنیان با حضور امیر سرکندی، مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز، دکتر صدری مهر دستار معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر کوهی مديرعامل شركت سهامی ذوب آهن اصفهان و دکتر ربیعی مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی اینوتکس تهران در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد.
مدیرکارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، در این پنل با بیان اینکه وظیفه کارخانه های نوآوری اتصال بخش دولتی به بخش صنعتی و اکوسیستم دانش بنیان است گفت: وظیفه کارخانه های نوآوری این است که این دو بخش را برای ایجاد ارتباط و تفاهم سر میز مذاکره بنشاند تا فرصتی برای شرکت های دانش بنیان فراهم شده تا از نزدیک با شرکت های بزرگ صنعتی گفتگو و دستاوردها و ایده‌ای نوآورانه و خلاق خود را ارائه‌ نماید.
دکتر سرکندی با اشاره به این که با گسترش شركت هاي دانش بنیان، رشد اقتصادي و ايجاد اشتغال، متناسب با ظرفيت نوآوری تحقق می يابد افزود: دستاورد های تحقيق و توسعه به طور پيوسته از طريق سرمايه گذاري به محصول، فرايند و يا سيستم هاي نوين تبديل می گردد و دسترسی به ظرفیت های سرمايه گذاری برای كارآفرينان و پژوهشگران عامل مهمی در ايجاد نوآوری و بهره برداری از توان فناوری در اقتصاد ملي است.
وی با بیان این که شرکت های دانش بنیان ازجمله مؤثرترین عوامل ایجاد اشتغال، نوآوری، توسعه سیستم های اجتماعی و شکل گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان در هر کشوری هستند، ادامه داد: وظیفه کارخانه های نوآوری اتصال بخش های دولتی، صنعتی و اکوسیستم دانش بنیان است، بنابراین ما وظیفه داریم برای ایجاد این ارتباط، تفاهم و هم گرایی، شرایطی را فراهم نماییم که بخش های دولتی، صنعت و نوآوران و دانش بنیان ها با هم سر میز مذاکره بنشینند و این فرصت را برای هر سه گروه و بخصوص برای شرکت های دانش بنیان فراهم نماییم.
سرکندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که شرکت های حاضر در کارخانه نوآوری نیاز به حمایت، بازاریابی و یافتن مشتری دارند گفت: اگر من به عنوان مدیرکارخانه بتوانم بازار مناسبی برای شرکت های دانش بنیان و نوآور زیر مجموعه خود پیدا کنم در انجام وظیفه موفق عمل کرده ام
. وی همچنین یادآور شد: البته این شرکت ها لزوما نیاز به حضور همیشگی در کارخانه را ندارند بلکه پس از این که به مرحله تجاری سازی رسیدند باید برای آنها پروژه های مناسب تعریف کرده و خود به خود از کارخانه خارج می شوند و گروه های جدید جایگزین می گردند.
مدیرکارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز تاکید کرد: به نظر من تحریم ها برای ما یک فرصت بود و بخش اکوسیستم سنتی و صنعتی که رویکردش به سمت فروش بیشتر بود تا حدودی تغییر رویکرد داده اند، هر چند ممکن است همه مدیران اعتقادی به نوآوری نداشته باشند اما باید با رایزنی آنها را متقاعد کرد.
سرکندی خاطرنشان کرد: امروز حضور بخش صنعت و حاکمیت در این پنل، فرصت مناسبی برای شرکت های نوآور با تخصص های مختلف است و همانگونه که کارشناسان و میهمانان حاضر در پنل بیان کردند، باید به دنبال شرکت هایی با ایده های جدید برای جذب در کارخانه نوآوری باشیم چرا که مطمئن هستم بازار مناسب برای محصولات فناورانه آنها وجود دارد.
https://sedayesanatgar.ir/vdcg.y9qrak9znpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما